Hvordan med MAC?

Tags:    c++

Hej!

Jeg ville bare høre om hvad der er af muligheder for programmering på MAC? specielt C++, og webprogrammering (php) ....he he ikke asp :P gætter mig til at noget microsoft opfundet ikke køre særlig godt på mac :)

Hilsen

Kent

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej!

Jeg ville bare høre om hvad der er af muligheder for programmering på MAC? specielt C++, og webprogrammering (php) ....he he ikke asp :P gætter mig til at noget microsoft opfundet ikke køre særlig godt på mac :)

Hilsen

Kent

Jeg går ud fra at du mener MacOS, mere specifikt MacOS X. Objective C er det foretrukne udviklingssprog under OS X, det er et elegant, objekt-orienteret C-lignende sprog der benytter sig meget af runtime-typeidentifikation. Der er dog også mulighed for at programmere med C++, idet Qt (www.trolltech.com) er gratis tilgængeligt på OS X. Webprogrammering kommer an på den server der skal hoste det, og Apache (med PHP) kører næsten overalt.

Cool nok!

Jeg overvejer bare om min næste computer skal være en mac, og btw ja jeg mente macOS X :) Men betyder det at jeg bare kan overføre, og køre videre med det C++ jeg sidder med på min pc? ikke for at lyde dum, blev bare lidt i tvivl om hvad du mente :)

Kent

Du kan bruge den C++-kode du har skrevet under dit nuværende operativsystem, sålænge de API's du har benyttet dig af er tilgængelige under OS X. Det vil sige, ingen MFC, ingen WinAPI, ingen ActiveX, osv.

Man kunne også bruge wxWidgetes til GUI-delen:

http://www.wxwidgets.org/

ok, til de sidste 2 så er jeg slet ikke så meget inde i det at jeg ved hvad i snakker om, jeg har en plan om at lære C++ inden jeg om 1½ års tid skal på DTU og studere software teknolgi så jeg ville bare lige tyvstarte lidt :)
men hvis jeg kan lave c++ under macOS tror jeg at min næste computer bliver en MAC :)

t