Send mail med PHP

Tags:    php

Jeg er nybegynder i PHPverdenen, og har indtil nu fuldt webcafe's artikler. Jeg har et problem: Når jeg vil lave et PHPscript der skal sende en mail til en indskrevet e-mail, får jeg denne besked i sendmail.php:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in c:\\apache\\htdocs\\sendmail.php on line 7

Jeg ved, jeg skal rette noget i php.ini-filen, men jeg ved ikke hvad. Det første svar, jeg kan bruge til noget, vil jeg belønne med 200 UP.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Man kan se at han kører windows da den melder fejl på C drevet ;)

d'oh :D

I det tilfælde:i php.ini

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = me@localhost.com

Da du bruger mobilix som udbyder, erstatter du localhost med mail.mobilixnet.dk
me@localhost.com erstattes med den adresse det skal se ud som om emails kommer fra, brug din egen her.

Edit: Du skal sikkert huske at genstarte apache bagefter.

Mvh,

Thomas Nielsen[Redigeret d. 09/04-03 11:52:34 af Thomas (Darkstar)]

Jeg er nybegynder i PHPverdenen, og har indtil nu fuldt webcafe's artikler. Jeg har et problem: Når jeg vil lave et PHPscript der skal sende en mail til en indskrevet e-mail, får jeg denne besked i sendmail.php:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in c:\\apache\\htdocs\\sendmail.php on line 7

Jeg ved, jeg skal rette noget i php.ini-filen, men jeg ved ikke hvad. Det første svar, jeg kan bruge til noget, vil jeg belønne med 200 UP.

Kører du mail server på din egen maskine ?

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -

Kører du mail server på din egen maskine ?

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -

Hvordan det?

Du mangler en SMTP server på din lokalmaskine (localhost)
Da du ikke skriver hvilket OS du kører kan jeg ikke lige anbefale dig en bestemt.
En løsning udover at installere og køre en smtp server selv, er at bruge din internet udbyders. I det tilfælde skal du åbne php.ini og ændre indstillingerne for smtp serveren.

Mvh,

Thomas Nielsen

Du mangler en SMTP server på din lokalmaskine (localhost)
Da du ikke skriver hvilket OS du kører kan jeg ikke lige anbefale dig en bestemt.
En løsning udover at installere og køre en smtp server selv, er at bruge din internet udbyders. I det tilfælde skal du åbne php.ini og ændre indstillingerne for smtp serveren.

Mvh,

Thomas Nielsen

Man kan se at han kører windows da den melder fejl på C drevet ;)

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -

t