Send mail med PHP

Tags:    php

Jeg er nybegynder i PHPverdenen, og har indtil nu fuldt webcafe's artikler. Jeg har et problem: Når jeg vil lave et PHPscript der skal sende en mail til en indskrevet e-mail, får jeg denne besked i sendmail.php:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in c:\\apache\\htdocs\\sendmail.php on line 7

Jeg ved, jeg skal rette noget i php.ini-filen, men jeg ved ikke hvad. Det første svar, jeg kan bruge til noget, vil jeg belønne med 200 UP.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Man kan se at han kører windows da den melder fejl på C drevet ;)

d'oh :D

I det tilfælde:i php.ini

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = me@localhost.com

Da du bruger mobilix som udbyder, erstatter du localhost med mail.mobilixnet.dk
me@localhost.com erstattes med den adresse det skal se ud som om emails kommer fra, brug din egen her.

Edit: Du skal sikkert huske at genstarte apache bagefter.

Mvh,

Thomas Nielsen[Redigeret d. 09/04-03 11:52:34 af Thomas (Darkstar)]

Jeg er nybegynder i PHPverdenen, og har indtil nu fuldt webcafe's artikler. Jeg har et problem: Når jeg vil lave et PHPscript der skal sende en mail til en indskrevet e-mail, får jeg denne besked i sendmail.php:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in c:\\apache\\htdocs\\sendmail.php on line 7

Jeg ved, jeg skal rette noget i php.ini-filen, men jeg ved ikke hvad. Det første svar, jeg kan bruge til noget, vil jeg belønne med 200 UP.

Kører du mail server på din egen maskine ?

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -

Kører du mail server på din egen maskine ?

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -

Hvordan det?