Begivenheder via d.d.

Tags:    php

Hej,

Jeg har fået en idé, og til den skal jeg uden tvivl bruge hjælp :) Jeg vil gerne ha lavet et afsnit på min hjemmeside med begivenheder, forstået på den måde at man kan klikke på dags dato og så vil der komme en side op med en masse info omkring den dags begivenheder igennem årene.

F.eks er det d. 14. april 2003, så kommer man ind på en side hvor man kan læse om alt hvad der er sket på lige præcis dags dato, f.eks 14 april 1912 - Titanic forliser.. måske nogle venner der har fødselsdag..

Nogen der vil lave sådan en kode for mig.. jeg ved så ikke om det er mest hensigtsmæssigt at den hiver teksten fra en database, eller om den bare skal hive teksten fra en html fil ?!?

Hvis man kunne lave en admin del til denne side, hvor man via hjemmesiden kunne indtaste nye begivenheder. Det kunne være 4 felter med dato, måned, årstal, begivenhed.

Med venlig Hilsen Frank
http://anakin.dk

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil ikke lave koden, men vil hjælpe lidt på vej...

MySQL (begivenheder):
id, dag, mdr, aar, begivenhed

Side (oversigt.php):
SELECT dag, mdr, aar FROM begivenheder

Lav så en while-løkke, så den autogenererer sådanne links:
<a href="detaljer.php?dag=x&mdr=y&aar=z">D. x/y-z</a>

Side (detaljer.php):
$dag = $_GET["dag"];
$mdr = $_GET["mdr"];
$aar = $_GET["aar"];

SELECT begivenhed FROM begivenheder WHERE dag = '$dag' AND mdr = '$mdr' AND aar = '$aar'

Og så henter du bare datane fra forespørgslen...

mikl-dk | ICQ: 159096501 | MSN: mikl@mikl.dk

Vil ikke lave koden, men vil hjælpe lidt på vej...

MySQL (begivenheder):
id, dag, mdr, aar, begivenhed... cut ...

Det ser altsammen meget fint ud, men lidt hjælp på vej er ikke nok, jeg fatter minus når det kommer til php, se bare da jeg ville ha et . efter datoen, jeg nåede da at fucke koden 3 gange før jeg opgav :(

Jeg forsøger at lære, men det går langsomt :(

Med venlig Hilsen Frank

Det gør det jo som regel, men man lærer ikke af at få et stykke kode, som du ikke selv har lavet...

Det gør det jo som regel, men man lærer ikke af at få et stykke kode, som du ikke selv har lavet...

Korrekt, men jeg sætter jo heller ikke dig til at tig svejse et 6 mm tykt rustfast rør i HL045 med krav om at det går igennem røngten og ultralyd..

Jeg kender ikke php, og har ikke hjerne til at lære det, derfor har jeg brug for hjælp, derfor har jeg brug for en kode der virker, så jeg bagefter kan pille i den, og se hvornår hvad virker og ikke virker..

Med venlig Hilsen Frank

For at blive ved din analogi, så vil det, som jeg ser det, svare til, at jeg får den svejsning, der er færdig. Så låner jeg en skærebrænder og ødelægger det af igen, for at finde ud af, hvordan du egentlig havde lavet det. Jeg ville lære mere af, at du stod på sidelinien og guidede lidt af gangen. Evt. førte mine hænder ved svære svejsninger.

Jeg vil utrolig gerne hjælpe, men jeg tror ikke på, at man lærer så meget, hvis man får det hele smidt i hovedet. Man lærer ikke tankegangen ved programmering. Hvis det er et for stort projekt, så start i de mindre.

Jeg vil utrolig gerne hjælpe dig med at lære det...

Fold kodeboks ind/udKode 

Efter lang tids besvær og hjælp fra anden side..

t