Syntax coloring?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg programmere C++, og bruge wxWidgets til at lave frames osv. men hvordan kan jeg få et komponent med syntaks favning?

- php-4ever

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Som jeg har fortalt dig over messenger, så er Scintilla vidst godt! Det er med som standard(Der skal dog bare lige kompileres et library), så det kan benyttes relativt nemt...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg tvivler på at du kan finde en standard wxWidgets kontrol der kan lave syntaks farvning.
Du kan prøve at søge på nettet for at finde en open source editor der bruger wxWidgets.

På den anden side vil jeg tro at du skal arbejde lidt mere med C++ og wxWidgets inden du kaster dig ud i projectet.

Har læst noget om et eller andet plugin eller hvad man skal kalde det som følger med til wxWidgets som standart?

- php-4ever

Jeg har læst et sted at man kunne få et plugin til en eller anden IDE/editor der gjorde at IDE'en/editoren kunne forstå wxWidgets syntax, er det det du tænker på?
Eller er det en dims som du kan bruge til at lave din egen editor du leder efter?

Ok, må jeg lige prøve, og til Bertal,det er ikke til Wain :P

- php-4ever

Nu har jeg fået lavet selve C++ koden til noget, men den laver en fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

- php-4ever

Det er lidt svært at se hvad fejlen er. Prøv at caste det første argument i kaldet til en wxWindow *, noget i stil med:

wxStyledTextCtrl((wxWindow *)Frame,

Ellers må jeg vist se lidt kode.

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

- php-4ever

[Redigeret d. 27/10-04 14:15:29 af php-4ever]

Der er en "" for meget i den linie, der skal stå:
TextWindow = new wxStyledTextCtrl(this, -1, wxPoint(0, 0), wxSize(-1, -1), wxTE_MULTILINE);

Du skal derpå have bygget stc.lib og linke med det.

Du bygger lib'et i:
...\\wxWindows-2.4.2\\contrib\\src\\stc\\

Den 27-10-04 20:04 skrev Bertel Brander følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Der er en "" for meget i den linie, der skal stå:
TextWindow = new wxStyledTextCtrl(this, -1, wxPoint(0, 0), wxSize(-1, -1), wxTE_MULTILINE);

Du skal derpå have bygget stc.lib og linke med det.

Du bygger lib'et i:
...\\wxWindows-2.4.2\\contrib\\src\\stc\-----------------------------------------------------------------------------
hvordan linker og bygger jeg det?

- php-4ever

[Redigeret d. 28/10-04 07:02:35 af php-4ever]

<< < 12 > >>
t