Programmering af serial port...

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan programmere en seriel port så jeg kan tænde og slukke for nogle relæer? Jeg vil virkelig gerne have jeres hjælp da jeg har store problemer med det... Er helt "grøn" inden for programmering...

Fra LennyBoy...

20 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan putte kommandoerne ovenfor i nogle .bat-filer, jeg kunne også prøve at lave et lille program.

Kommandoerne vil så kunne tænde og slukke for relæerne, det forudsætter at relæerne er sat til de rigtige pinde på porten. Ved du hvordan det er forbundet, rent elektrisk?

jeg ved godt hvordan man sætter det til elektronisk... den bliver sat til alle 8 bit... altså 8 kanaler/relæer...

Jeg har min lære til at konstruere det...

jeg ved godt hvordan man sætter det til elektronisk... den bliver sat til alle 8 bit... altså 8 kanaler/relæer...

Så man skal sende en byte, der får de 8 relæer til at tænde/slukke ?

En til hver... en kommando til at tænde/slukke nr 1. en anden kommando til at slukke nr. 2...

Hvad skal der ske for at tænde/slukke nr 1, 2 ?

Så vidt jeg kan regne ud skal man sende et ord/byte for at tænde/slukke, dvs at man slukker/tænder dem alle på én gang, rigtigt?

Jeg kan godt prøve at skrue et program sammen, kan du selv kompile det?

man skal kunne slukke hver enkelt hver for sig...

Ved det ikke... Tror at jeg godt kan få min lære til at kompile det...

Jeg synes at du skal spørge din lærer om hvordan man "snakker" med elektronikken, så skal jeg nok skrue et lille program sammen.

tak....

<< < 12 > >>
t