Programmering af serial port...

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan programmere en seriel port så jeg kan tænde og slukke for nogle relæer? Jeg vil virkelig gerne have jeres hjælp da jeg har store problemer med det... Er helt "grøn" inden for programmering...

Fra LennyBoy...

20 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg plejer at henvise til:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/modem.html

Det er SetCommState du skal bruge.

Jeg plejer at henvise til:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/modem.html

Det er SetCommState du skal bruge.

Jeg vil også meget gerne have noget så jeg har et programflade... Hvis i kan hjælpe mig...
Fra LennyBoy...

Hvad mener du med "programflade" ?

Har du en kompiler ? Hvilken ?

Hvad mener du med "programflade" ?

Har du en kompiler ? Hvilken ?

har vist bordland. hvis det er det... Det er et interface jeg skal bruge...

Fra LennyBoy...

Borland laver flere forskellige C/C++ kompilere, hvilken version kompiler har du? Har du prøvet at kompile et program ?

Er det et interface i form af nogle funktioner du kan kalde fra dit program du skal bruge, eller et program med nogle knapper eller ?

Borland laver flere forskellige C/C++ kompilere, hvilken version kompiler har du? Har du prøvet at kompile et program ?

Er det et interface i form af nogle funktioner du kan kalde fra dit program du skal bruge, eller et program med nogle knapper eller ?

Jeg har aldrig prøvet at bruge programmet... Det er min lære der har det.. Ved ikke hvad for en version han har. Det et sådan at jeg har et program, hvor der knapper der kan bruges til at sende kommandoer. Så jeg ikke skal bruge en dos ting hver gang jeg skal sende en kommando.
Fra LennyBoy...

Jeg er ved at lave den på teknisk skole i et brobygnings forløb---
Fra LennyBoy...

Glem det med interface... Jeg skal bare bruge nogle dos kommandoer. Så jeg kan sende kommandoer til den...
Fra LennyBoy...

Du kan køre følgende i en kommando prompt for at sætte/cleare RTS:

mode com1: RTS=off
mode com1: RTS=on

Du kan gøre det samme med DTR

Hvis det ikke er det du vil, kan du så ikke prøve at forklare hvad det er du vil, så selv jeg kan forstå det.

Du kan køre følgende i en kommando prompt for at sætte/cleare RTS:

mode com1: RTS=off
mode com1: RTS=on

Du kan gøre det samme med DTR

Hvis det ikke er det du vil, kan du så ikke prøve at forklare hvad det er du vil, så selv jeg kan forstå det.

Det bliver lidt svært.. Fatter det heller ikke rigtigt selv... Jeg skal bruge nogle kommandoer til at tænde og slukke for nogle relæer. Mere kan jeg ikke rigtigt forklare. Signalet går først igenem noget filter derefter noget der skulle beskytte computeren, hvis der er noget der brænder af...

<< < 12 > >>
t