At lave en fil og læse/redigere i den.

Tags:    php

Jeg søger for øjeblikket viden til et projekt. Jeg har kigget på php's egen side, og har desværre ikke fundet noget jeg kunne bruge.

Det handler om at jeg skal kunne lave en fil via php. En txt fil. I denne fil skal der skrives nogle ting, der stadig i uklare. Derefter skulle jeg kunne læse i den, og hente de korrekte ting ud af den og der skal også være mulighed for at redigere i den. Som at læse, og indsætte nye linier og slette linier.

Hvilke koder skal der bruges til det??

- - - - - - -
Evilfish

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg søger for øjeblikket viden til et projekt. Jeg har kigget på php's egen side, og har desværre ikke fundet noget jeg kunne bruge.

Det handler om at jeg skal kunne lave en fil via php. En txt fil. I denne fil skal der skrives nogle ting, der stadig i uklare. Derefter skulle jeg kunne læse i den, og hente de korrekte ting ud af den og der skal også være mulighed for at redigere i den. Som at læse, og indsætte nye linier og slette linier.

Hvilke koder skal der bruges til det??

- - - - - - -
Evilfish

Kig evt. på nogle af de følgende funktioner:

fopen() - fwrite() - fread() - fclose() m.m.

Et hurtigt kig på fopen()
Den bruges til at åbne en fil returnere et "handle" assosieret med den åbnede fil den kan tage 2 eller 3 argumenter: filname, mode og optionen use_include_path.

her er et lille eksempel:

$fp = fopen("data.txt","r");
if(!$fp) die ("Cannot open file");

værdien for argumentet "mode", er i dette tilfælde r, som åbner filen i read only mode.

der er en del flere ting at vide om emnet, så gå på www.php.net og download en php manual. det er guld værd.

(eller også kan jeg sende dig en...)

t