Heysa der
Jeg er ikke så god til php/mysql endnu at jeg kan lave sådan nogle forskellige systemer.
Så jeg ville spørge om der var nogen der ville lave et artikel system for mig ?
Sådan noget som i retningen af det her: http://itzonen.dk/content/artikler.asp bare i php self og evt bedere ??
Plz
// Kidd
#Kidd.dk @ Quakenet
Http://www.kidd.dk
Ikke for at bringe dårlig mine frem (selvom det nok sker alligevel, da dette ikke er ret positivt)
Men af en eller anden grund synes jeg at der er mange af disse spørgsmål der bliver oprettet, og sjovt nok bliver det aldrig besvaret. Hvorfor så det? Jo, fordi at alle disse systemer tager enormt lang tid at lave, og der er ikke mange (ser det jo ikke ud til (inklusiv mig selv)) der er vilde med at lave sådanne færdige systemer til en enkelt person, desuden får den ene person ikke meget lærdom ved at se på færdig kode, hvis han/hun da endelig beslutter sig til overhovedet at kigge på koden. Derfor, mit råd til dem der ønsker disse scripts. Bed om at få det grundlæggende forklaret, altså i "menneske" sprog hvordan det skal gøres. Dette vil jeg så gøre nu.
(Har ikke lige kigget på siden, men her er måden på hvordan du kan lave et artikel system)
Du skal have en SQL tabel der indeholder id, og hvad der nu ellers skal være af felter (indhold vil nok være meget logisk, en titel er nok heller ikke helt dårligt, og evt. en dato)
på en side til at vise en oversigt over artiklerne kunne du jo så evt. køre en query alla det her "SELECT id, titel, indhold, UNIX_TIMESTAMP(dato) as unixdato FROM artikler ORDER BY dato DESC" ("UNIX_TIMESTAMP(dato) as unixdato" henter en dato ud som du ikke skal hente med eks. $row["dato"] men $row["unixdato"], som du kan bruge med date() funktionen, grunden til at jeg vælger at gøre dette er at jeg bruger en selvskreven funktion til tider, en dansk date (dato)) og så køre den igennem med et loop og lave et link til hver artikel hvor du sender id'et med via querystring (adresse.php?id=$id) på "adresse.php" (selvfølgelig ikke det navn) laver du så en query der kunne ligne "SELECT id, titel, indhold, UNIX_TIMESTAMP(dato) as unixdato FROM artikler WHERE id = '" . $_GET["id"]. Måden på hvor du tilføjer en artikel er bare en alm. form og så bare indsætte en ny "record", (datoen er i formatet "Y-m-d H:i:s").
Håber at du kan bruge det til noget.
Mvh
Kaare