"Korrekt" kodning

Tags:    php

Hvor vigtigt er det at man koder "helt efter bogen".

Her tænker jeg specielt på at definere variabler inden man bruger dem.
Grunden er at jeg endelig har fået sat min egen webserver op, og den har jeg sat op så jeg får de såkaldte "Notice" som bla omfatter at man får en lille besked hvis en variabel ikke er blevet defineret.
Jeg ved at php er stortset ligeglad, eller det virker ihvertfald selv om at man ikke definerer sine variabler inden brug men samtidig er det "go" programmerings skik i mange sprog at man definerer sine variabler før man bruger dem.

Er der nogen som hurtigt kan forklare min hvorfor man skal bruge tid på det i php, eller hvorfor man evt ikke skal?

Du kan lige så godt vende dig til at definere varibabler før brug. Det er god programmeringsskik. PHP er jo næppe heller det sidste sprog du kommer til at bruge, så derfor kan du lige så godt vende dig til det. Udover det så gør det at man definerer variabler før brug. At man bliver nødt til at tænke lidt over sin kode, og så kommer der ikke så mange hovsa-ting. Som fx en løkke der lige pludslig bliver smidt ind med nogle tilfældige tællere. Det at du definerer dine varibaler først gør også at man som regel giver dem mere logiske navne, hvilket igen giver overskuelig kode som du senere kan rette i. Ja, jeg har også skrevet slamkode og det er pisseprovo når jeg skal til at rette i det nu.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde
ICQ: 130413033 MSN: the_colde@msn.dk MAIL: me@colde.dk WWW: http://colde.dk IRC: #colde @ irc.quakenet.org

Hmm... Hvor er det lige man bestemmer i Apache om man vil ha vist de Notice?

Hmm... Hvor er det lige man bestemmer i Apache om man vil ha vist de Notice?

Det er i php.ini

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

t