MySQL server problem

Tags:    php

Jeg har et problem med MySQL serveren, jeg har installeret og konfigureret følgende:
Apache 1.3.27, PHP 4.3.0 og MySQL 3.23.55-win. Problemet er ganske enkelt således, at MySQL serveren starter ikke når jeg åbner mysqld-nt.exe. Den forbliver åbent i et par sekunder og går derefter ned igen, og serveren kører ikke efter det. Det skal lige siges at jeg har en anelse om hvorfor det ikke virker, jeg kører WinXP. Er der ikke en der ved hvordan jeg får fikset det? Så vil jeg være yderst taknemlig, og ud over det er der 25 UP til personen med en løsning.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har et problem med MySQL serveren, jeg har installeret og konfigureret følgende:
Apache 1.3.27, PHP 4.3.0 og MySQL 3.23.55-win. Problemet er ganske enkelt således, at MySQL serveren starter ikke når jeg åbner mysqld-nt.exe. Den forbliver åbent i et par sekunder og går derefter ned igen, og serveren kører ikke efter det. Det skal lige siges at jeg har en anelse om hvorfor det ikke virker, jeg kører WinXP. Er der ikke en der ved hvordan jeg får fikset det? Så vil jeg være yderst taknemlig, og ud over det er der 25 UP til personen med en løsning.

Prøv at køre filen winmysql.exe eller sådan noget hedder den vist nok.
så burde den køre. jeg er ikke sikker på den hedder det, men noget i den stil.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
/!\\ Hvorfor bruge ASP når PHP findes? /!\\

Filen kan have mange forskellige navne.

Er du sikker på at det ikke virker?
Jeg bruger win 98 men det ligner noget af det samme:
Når jeg starter MySQL kommer der et vindue der lukker efter få sekunder hvorefter MySQL kører videre usynligt i baggrunden. Er du sikker på at din ikke gør det?

Prøv at køre filen winmysql.exe eller sådan noget hedder den vist nok.
så burde den køre. jeg er ikke sikker på den hedder det, men noget i den stil.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
/!\\ Hvorfor bruge ASP når PHP findes? /!\\

Den hedder WinMySqlAdmin.exe.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

User
Bruger #368 @ 21.08.03 17:12
Hmmm...lyder som noget jeg kende lidt for godt til :(
Jeg har selv det sammen problem med min MySQL server som kun kører i et sekund før den lukker.
Når jeg prøver at starte tjenesten manuelt i windows via dos siger den: Fejl: Programmet afsluttede uventet.
Jeg kører med XP og hver gang det lykkedes min MySQL-server at starte programerer jeg i PHP resten af dagen :D

mvh. Acker

t