Lego minstorms

Tags:    c++

Hej jeg har et sæt Lego minstorms, men det progrsam der er med til at programere den syntes jeg ikke ret godt om, så er det muligt i C++ at lave sit eget program der kan styrer det?
Hvis der er vil jeg meget gerne have nogle turorials / kodeeksempler :D

- php-4ever

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg har et sæt Lego minstorms, men det progrsam der er med til at programere den syntes jeg ikke ret godt om, så er det muligt i C++ at lave sit eget program der kan styrer det?
Hvis der er vil jeg meget gerne have nogle turorials / kodeeksempler :D

- php-4ever

Gå hele linjen ud, og skift firmwaren ud med BrickOS(Det der tidligere hed LegOS)... Det er en hel firmware replacement, og tillader blandt andet ting som at styre displayet!

Hvis du absolut vil holde dig til den standard firmware, så brug programmet NQC(Not Quite C). Det er en compiler, der kan compile noget c lign kode til MindScript, som så kan overføres til RCX'en!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Her er en der har lavet et program i Delphi hvor spirit.ocx er brugt
http://www.cs.uu.nl/people/markov/lego/rcxcc/
Men hvis du bare vil skrive kode til din RCX vil jeg også anbefale NQC som jeg selv bruger. Det er et C lignende sprog.
Jeg kan godt sende dig spirit.ocx hvis det er. Den kan sagtens bruges med RCX 2.0

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)

[Redigeret d. 13/10-04 13:25:27 af Jonas (Decko)]

Du kan bruge Spirit.ocx. Jeg arbejder med det i Delphi, men det kan sikkert også gøres i C++. Spirit.ocx ligger på din mindstorms cd med mindre du har RCX 2.0..der er den vist ikke med...i såfald skriv til mig så sender jeg den...

Jonas (Decko)

Jeg har version 2.0 :( så jeg har ikke det program

- php-4ever

Istedet for at bruge RCXCC som Decko foreslår, så brug BrickCC. Det bruger mere opdateret(RCXCC bliver ikke udviklet mere!), understøtter USB tårne og bruger ikke Spirit.ocx!

MH.

The-Freak

Det må du meget ferne sende til mig :D

- php-4ever

Det må du meget ferne sende til mig :D

- php-4ever

http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/bricxcc/bricxcc_setup_3377.exe <- Der kan den hentes!

MH.

The-Freak

t