Cron Jobs

Tags:    php

Hey, jeg er i gang med at lave et system i PHP og MySQL, og jeg har brug for at der 2 gange om dagen bliver kaldt et script der opdatere databasen... automatisk!
Well, nu er det sådan at den eneste måde jeg har fundet ud af at det kan gøres på er ved at oprette et Cron Job på serveren, men min administrator har desværre afvist at gøre dette, så nu er jeg lidt fucked....
Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg kan løse dette uden at det nødvendigvis er brugere der selv skal udløse scriptet???

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey, jeg er i gang med at lave et system i PHP og MySQL, og jeg har brug for at der 2 gange om dagen bliver kaldt et script der opdatere databasen... automatisk!
Well, nu er det sådan at den eneste måde jeg har fundet ud af at det kan gøres på er ved at oprette et Cron Job på serveren, men min administrator har desværre afvist at gøre dette, så nu er jeg lidt fucked....
Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg kan løse dette uden at det nødvendigvis er brugere der selv skal udløse scriptet???

Det er muligt (med mindre funktionen er slået fra) som almindelig bruger at oprette cronjobs. Hvis du kan logge ind på maskinen og få en kommandoprompt (via telnet eller ssh) kan du prøve med 'crontab -e'.

Alternativt, hvis du har en maskine kørende i døgndrift derhjemme, kan du lave det du nu skal lave i et alm. php-script, som du har liggende på serveren. På hjemme-maskinen laver du et cronjob der kalder dette script, enten via 'lynx -dump' eller via 'http@'-programmet.

/data

du kan da bare sige, at hvis tiden på dagen er det som du vil have, så skal den udføre en opgave..

Jeg kan ikke lige huske kommandoerne, men du kan jo kigge i dokumentationen

-------------------------------------
asd for helvede...!

du kan da bare sige, at hvis tiden på dagen er det som du vil have, så skal den udføre en opgave..

Jeg kan ikke lige huske kommandoerne, men du kan jo kigge i dokumentationen

Det ser også ud som om at det er eneste løsning lige nu, og det er ikke noget større problem at lave, men det ville være mange gange bedre hvis den kunne gøre det automatisk så der ikke blev sprunget nogle tidspunkter over eller det bliver gjort for sent!

Hvad med at lave et CGI-Script? F.eks. med Perl eller lignende...

MvH
- ASSASSINATOR

t