CheckBox PHP/SQL ?

Tags:    php

Hej alle :-)

Kan nogen hjælpe mig med en checkbox i php, samt hvordan man sætter en værdi (0 eller 1) for om der er et check mark i boxen, og hvordan man gemmer denne værdi i databasen ?

Det skal bare være en simpel en, med 1 check box, resten skal jeg nok finde ud af, men jeg sidder helt fast på dette område :-(

På forhånd tak
Plop (ala Svend)

Der anvendes UP på udvikleren...

HTML:
<input type="checkbox" name="checkbox1" value="1" checked>

Er checkboxen afkrydset sættes en variabel $checkbox1 med værdien 1 når formen sendes, er den ikke afkrydset bliver variblen ikke sat.

Markeringen "checked" bruges til at sætte initial status af en checkbox til afkrydset.

Vil du have mere må du også betale for det :o)

Hej Erik.

Først et tak for dit svar, jeg prøver at lege med det, og ser om jeg kan få noget ud af det.
Jeg er helt ny i PHP, og prøver først og fremmest bare at lege lidt med det i håb om jeg på et tidspunkt kan lave et tidsregistreringssystem (via stregkodelæser) der køres sammen med en medarbejder base (som jeg stort set har fået strikket sammen), så økonomi kan holde styr på hvornår vi møder og hvornår vi går igen osv.

Citat :
Der anvendes UP på udvikleren...
Fair nok, hvis jeg dog bare vidste hvad UP er ??

Citat: Vil du have mere må du også betale for det :o)

Gerne, hvor kører jeg dankortet igennem ? ;-)

MVH
Svend

Okay, så fik jeg også det på plads, MEN ! . o O (Hvorfor er der altid et men ?)
I mit script sættes værdien "Yes" såfremt checkboxen er checked, og (desværre) værdien 0 (nul) hvis boxen IKKE er checked.
Jeg ville egentligt gerne have den satte værdien NO istedet for 0.
Mit Field er Type Char og Default er sat til NO, men uden held.

Kan nogen hjælpe med det ?

MVH
Svend

PS: Jeg smider lige mit lille script med, hvis andre skulle kunne få brug for det ;-)

<HTML>
<HEAD><TITLE>Name.php3</title></head>
<BODY>
<?
$db=mysql_connect("server","loginname","password");
mysql_select_db("database",$db);

mysql_query("INSERT INTO tabel (Navn, checkbox1) VALUES ('$Navn','$checkbox1')");

?>
<CENTER>
<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo $PHP_SELF;?>>
Navn:<INPUT TYPE=text NAME=Navn>
<INPUT TYPE=submit VALUE="Submit">
<input type="checkbox" name="checkbox1" value="Yes">
</FORM>

<TABLE>
<?
$foresp = mysql_query("SELECT Navn, checkbox1 FROM tabel");
while ($Data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo "<TR><TD VALIGN=TOP>";
echo "<$Data[0]</TD>";
echo "<TD>$Data[1]</TD></TR>";
}
?>
</TABLE>
</CENTER>
</BODY>
</HTML>
[Redigeret d. 31/01-03 13:54:37 af Svend][Redigeret d. 31/01-03 14:10:37 af Svend]

Her er så den modificerede udgave...

Fold kodeboks ind/udKode 

...og UP (Udvikler Point) er vores måde at "belønne" hinanden for vores "små" råd & tjenester via. udvikleren.

Min ekspertise er også tilgængelig via. freelance-arbejde :o)

Mvh,
Erik K. Aarslew-Jensen

Hej igen .

Endnu engang mange tak for din hjælp, og sorry mht. UP. (Det kunne godt være beskrevet lidt bedre på dette site)

Jeg er ikke sikker på hvad linie 5 gør, andet end at sætte linie 28 ud af drift.
Efter jeg har tilføjet din modificerede udgavem får jeg følgende fejl :
Warning: 0 is not a MySQL result in /work/html/name.php3 on line 28

Fjerner jeg linie 5, kan jeg loade siden uden fejl.

Hmm, nu tror jeg alligevel jeg ved hvad linie 5 burde gøre, name.php3 indsætter nemlig et tomt felt i tabellen hver gang jeg loader siden (Træls på godt gammeldags jysk)

Er det meningen at linie 5 skal forhindre dette ? I så tilfælde må der være en fejl i din modificerede udgave, men jeg kan bare ikke se mig ud af hvor fejlen er :-/

Kan du træde til igen ? (Lover at lave point næste gang jeg sideer fast)

MVH
Svend

Her er så den modificerede udgave...

Fold kodeboks ind/udKode 

...og UP (Udvikler Point) er vores måde at "belønne" hinanden for vores "små" råd & tjenester via. udvikleren.

Min ekspertise er også tilgængelig via. freelance-arbejde :o)

Mvh,
Erik K. Aarslew-Jensen

Fold kodeboks ind/udKode 

Sorry... glemte at flytte db-connection udenfor betingelsen... dette fungerer... har også tilføjet en page-reload for at sikre at man ikke tilføjer flere gange hvis man kommer til at reloade siden med F5.
[Redigeret d. 31/01-03 18:58:36 af Erik K. Aarslew-Jensen][Redigeret d. 03/02-03 18:07:11 af Erik K. Aarslew-Jensen][Redigeret d. 03/02-03 18:07:32 af Erik K. Aarslew-Jensen]

Hej igen Erik, håber du har nydt weekenden, ikke mindst i fred for mig ;-)

Tjaaa, jeg ved ikke helt hvad der går galt nu, men der fyldes ikke noget i basen ?

Går vi udenom :
mysql_query("INSERT INTO tabel (Navn, checkbox1) VALUES ('$Navn','$checkbox1')");
??

Et andet ? er hvordan den har det hvis jeg sætter flere checkboxe ind, så der f.eks. er en checkbox1 og en checkbox2 ?

Hvis du vil, kan jeg godt åbne den igen, og sætte point på, for jeg værsætter virkeligt din hjælp meget og vil da gerne belønne dig for dit arbejde med mine umulige scripts ;-)

MVH
Svend

Har du husket at sætte login/pwd og database?

Der er ikke noget problem med at benytte flere checkboxe... copy-paste HTML-koden og ændre i navnet altså name="checkbox2" ...

Det eneste er at du skal ændre strukturen af din tabel for at gøre plads til yderligere checkboxe...

Har du husket at sætte login/pwd og database?

Jeps, det er ændret, ligesom databaseserver navn og table (disse er ændret fra det oprindelige i de scripts jeg har sendt her)

Stadig fejl :-(

MVH
Svend[Redigeret d. 07/02-03 10:12:18 af Svend]

Ka man ik bare kalde box'en id'et fra db'en ?

t