Generelt om c++

Tags:    c++

Hej
Jeg sidder og overvejer hvilket programmeringssprog jeg vil lære. Generelt vil jeg gerne have det "frieste" sprog så mulighederne er åbne fra starten af.
Det er min opfattelse at computerspils udviklere bruger c++ (jeg har dog ingen ambitioner om at være med til så store projekter).

Jeg har ledt på google efter nogle artikler omkring det at lave computerspil, og om sammenligninger mellem forskellige programmeringssprog.

Jeg er jo ikke specielt interesseret i at lære et sprog, bare for at finde ud af at det ikke har de muligheder jeg leder efter (ikke at jeg har dem defineret, men måske hvis man kunne sammenligne sprogene).

Er der nogen der kan henvise mig til en side, hvor diverse programmeringssprog bliver sammenlignet og forklaret.
Er der nogen der kan forklare mig det særlige ved c++ og dets fordel overfor java, som jeg allerede kender lidt til.

mvh
Carsten

PS: det her er mit første indlæg, og jeg er lidt i tvivl omkring pointsystemet. håber det går...

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er jo ikke specielt interesseret i at lære et sprog, bare for at finde ud af at det ikke har de muligheder jeg leder efter (ikke at jeg har dem defineret, men måske hvis man kunne sammenligne sprogene).

En søgning på 'programming language comparison' på Google gav et par millioner hits. Begynd fra en ende af :-)
Og lær at kravle, så at gå, senere skulle du nu nok kunne lave spil også.

Er der nogen der kan henvise mig til en side, hvor diverse programmeringssprog bliver sammenlignet og forklaret.
Er der nogen der kan forklare mig det særlige ved c++ og dets fordel overfor java, som jeg allerede kender lidt til.

Kender ingen sites selv, men fordelene ved C++ frem for Java er at C++ ikke runtime compiles så det er en hel del hurtigere til mange ting. Java er et ganske udemærket valg til mange ting (grænseflader til databaser, editorer, chat programmer, osv.) og dets IO system er fuldstændig overlegent, men til hurtig 3D grafik er det nok ikke det bedste.
Java er jo designed som en "efterfølger" til C++ med C++' styrker og ingen af dets svagheder.
C++ understøtter multipel arv og operator overloading. Derudover har C++ understøttelse for templates men det er vist nok også på vej i Java. Derudover er der ikke de store forskelle.
Men jeg vil mene at C++ er et godt valg af programmeringssprog, specielt hvis du allerede kender til Java så....go nuts :-)

Tak for det udemærkede svar. Nogengange skriver man bare det helt forkerte i google. Nå skidt, der er jo nok at gå igang med, så det vil jeg gøre.

Carsten

Hvordan F..... giver jeg point

Du kan kun give point til en der sender et svar!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg har bare skrevet en kommentar...ikke et svar som kan give points.
Lav selv et svar og giv dig selv pointsene.

OK, mystisk system, men sikkert meget fikst.

t