få database til at slette automatisk, når en sat granse er nået

Tags:    php

Hej jeg ville gerne vide hvordan man laver så når en skriver noget fx i en tagwall på min side så er er et max antal tags der må være i tagwallen fx. 50

når den så er nået de 50 begynder den at slette de ældste når der bliver skrevet nye

altså man skriver en og der bliver slettet en forstået?

det håber jeg.

mvh zerofrag

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg ville gerne vide hvordan man laver så når en skriver noget fx i en tagwall på min side så er er et max antal tags der må være i tagwallen fx. 50

når den så er nået de 50 begynder den at slette de ældste når der bliver skrevet nye

altså man skriver en og der bliver slettet en forstået?

det håber jeg.

mvh zerofrag

Hej

Jeg ville personligt aldrig slette indlæggende men derimod sætte limit på hvor mange der bliver vist pr side, eksempel følger:

$antal = 50;
$query = mysql_query ("SELECT * FROM tagwall LIMIT $start, $antal");
$antaltags = mysql_num_rows ($query);

[..indsæt while løkke echos osv. til udskrivning af de 50 indlæg..]

Nedenstående tjekker om der skal være links til flere sider:

if ($antaltags > 50) {
for ($i=1; $i*50 < $antaltags; $i++) {
echo "<a href=\\"?start=".$i*50+1."\\">Side $i</a>";
}
}

Oplever du nogle fejl så skriv gerne tilbage - jeg vil svare så hurtigt som muligt - jeg er pænt træt lige nu ;)

- egeriis -

du kan vel ikke lave det helt færdig det du har skrevet til mig med while og det hele så er du min gud :)

du kan vel ikke lave det helt færdig det du har skrevet til mig med while og det hele så er du min gud :)

Det eneste du skal er at skrive den while løkke du har nu. Du kan også bare paste den her, så skal jeg nok ordne det for dig.

t