Blinkfri refresh?

Tags:    php

Hej.
Jeg er i gang med en 3d chat, men har et problem med at refreshe. Jeg bruge altid meta, men det ser ikke godt ud på en 3dchat, så nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af noget i javascript så den ikke blinker? - Helt i javascript, men resten af chatten er kodet i php.

Venlig Hilsen
Patrick

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
PHP er et serverside scripting sprog og det kræver browser-refresh...

...jeg ville nok foreslå en Java løsning... ikke JavaScript

Hej.
Jeg er i gang med en 3d chat, men har et problem med at refreshe. Jeg bruge altid meta, men det ser ikke godt ud på en 3dchat, så nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af noget i javascript så den ikke blinker? - Helt i javascript, men resten af chatten er kodet i php.

Venlig Hilsen
Patrick

En måde det kan gøres på er således:

Du har et frameset med 4 frames i, en til at vise chatten, en til at skrive i, en der sætter indholdet ind, en der henter indholdet ud og skriver det i framen der viser chatten.

Det du skal gøre er altså at lave en form i den frame hvor man skriver, der har target sat til framen der indtaster hvad man skriver, og i den frame skal indholdet smækkes ind i en mysql database, eller en tekst fil, denne frame skal ikke være synlig. En anden ikke synlig frame er framen til at hente tingene ud fra mysql databasen og skrive dem ud på skærmen, her vil det smarteste være kun at hente nye indlæg og på den måde lade være med at slette det der står i forvejen og kun skrive det nye på med javascript, på denne måde opnår du også en flikkerfree chat. Måden du gør det på er at sætte framen til at reloade f.eks. hvert 3 sekund, når den reloader sender du også paramenteren tid enten i unixtimestamp eller i "mysl datetime" format, så henter du ud med "select * from 3d_chat where tid > $tid" på den måde får du kun de nyeste ud, og så looper du ellers alle beskederne igennem og skriver dem ud med javascript, jeg har selv løst det på den måde, se www.khs.webguys.dk/ hvor du kan prøve den (opret en bruger, log ind, og tryk "chat" ude til højre)

Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.

Mvh
Kaare

Men kan man bruge php sammen med java?

JAVA er client-side... PHP er server-side....

Okaaaay...!

Hvordan er det overhovedet lykkes dig bare at forsøge at lave en 2Dchat med meta refresh..?

det tror jeg næsten er umuligt.. Og jeg tror altså også at alle 2Dchatte er lavet i java :O)

Okaaaay...!

Hvordan er det overhovedet lykkes dig bare at forsøge at lave en 2Dchat med meta refresh..?

det tror jeg næsten er umuligt.. Og jeg tror altså også at alle 2Dchatte er lavet i java :O)

Det er nemt at lave chatte i PHP (og JS osv.)... De chatte jeg engang chattede på var ikke lavet i Java.

Hilsen Mark Jensen

DNA er naturens array

t