Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Har lukket mig selv ude:-(
Tags:
php
Bruger #2399
@ 01.01.03 18:59
0
Jeg legede lidt med PhpMyAdmin og kom til at grante et eller andet til mit eget brugernavn, og nu kan jeg ikke ændre noget på databasen, heller ikke grante nye privilegier til mit brugernavn.
Den siger bare: "Access denied for user: 'Mitbrugernavn@localhost' to database 'mindatabase'".
Er der nogen, der ved, hvad man skal gøre for at genoprette tidligere privilegier, så ville jeg sætte stor pris på det:-)
Mvh. Mark
9
svar postet i denne tråd vises herunder
2
indlæg har modtaget i alt
2
Sorter efter dato
1
Bruger #1978
@ 02.01.03 11:45
14
Hmm, medmindre det skaber totalt kaos på din server eller noget, så kan du vel slette myphpadmin og hente det igen?!
---------------
www.ralum.dk // ralum@ralum.dk
1
Bruger #2397
@ 02.01.03 14:15
337
Den anvender nok cookie's til verificering... så slet alle cookies og genstart internet explorer...
0
Bruger #2397
@ 01.01.03 19:06
337
Kontakte support for dit webhotel...
0
Bruger #2399
@ 01.01.03 19:34
0
Kontakte support for dit webhotel...
Nej, det er bare på min egen lokale maskine, jeg ikke kan logge på:-)
0
Bruger #2399
@ 01.01.03 20:37
0
Jeg ville bare gerne logge på som root og ændre privilegier for mit normale brugernavn. Man kan vist nok gøre vha. en shell, men det ved jeg ikke, hvad er?
0
Bruger #2397
@ 01.01.03 23:00
337
Du burde også kunne logge på som root via. phpmyadmin
0
Bruger #2399
@ 02.01.03 00:15
0
Du burde også kunne logge på som root via. phpmyadmin
Tjoh, men det er som om, den altid tror det er Mig@localhost, der logger på. Jeg tror, den læser min ip eller sådan noget og associerer den med det username.
0
Bruger #2399
@ 02.01.03 15:28
0
Hejsa igen. Men det lykkedes mig at nulstille det hele ved at ændre følgende i filen config.inc.php: Jeg slettede bare det felt med localhost og med user, og så loggede den ind som ODBC@localhost og så kunne jeg ændre på privilegierne for user Mark:-)
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost'; // MySQL hostname
$cfg['Servers'][$i]['port'] = ''; // MySQL port - leave blank for default port
$cfg['Servers'][$i]['socket'] = ''; // Path to the socket - leave blank for default socket
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp'; // How to connect to MySQL server ('tcp' or 'socket')
$cfg['Servers'][$i]['controluser'] = ''; // MySQL control user settings
// (this user must have read-only
$cfg['Servers'][$i]['controlpass'] = ''; // access to the "mysql/user"
// and "mysql/db" tables)
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config'; // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'Mark'; // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password'] = ''; // MySQL password (only needed
// with 'config' auth_type)
Men tak for svarene alligevel:-)
0
Bruger #2737
@ 04.04.03 21:57
61
Så vidt jeg ved kan du bruge programmet mysqladmin som følger med MySQL til at køre SQL sætninger, uden at skulle logge på.
Thus, I conclude
\\/ XyborX
/\\ www.xyborx.dk
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags