Farme & compiler

Tags:    c++

Hej alle sammen :D
Jeg vil hører hvad farmework eller hvad det nu hedder :P, i vil anbefale, som f.eks. GTP og wxWidgets.
Oven i vil jeg gerne hører om nogle kender en god compiler, den skal helst være hurtig men skal self. også kunne det som en compiler skal kunne :D

- php-4ever

81 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Normalt prøver man at holde filer under 1000 linier kode, større projecter er mere end 5 sådanne filer.

Hvis du har en cpp fil kaldet whatever.cpp skriver du følgende for at oversætte denne til whatever.exe:

bcc32 whatever.cpp

Du kan også gøre det i en bat-fil eller fra din editor (hvis du har en ordentlig editor).

Når du har downloaded wxWidgets skal du starte med at kompilere den (dvs. lave et bibliotek). Det gøres med en medfølgende makefil.

Du kan derefter prøve at bygge nogen af eksemplerne, det gøres igen med nogle medfølgende makefiler.

Editor.... hvad er en ordenlig editor og hvad for nogle findes der :D

- php-4ever

Der findes ca. 11000 rimelig gode editorer, en af dem er gratis og lavet af mig; du finder den på min hjemmeside.

Ellers er der textpad, zeus, multi edit, ultra edit, emacs, vim, ...
Vim og emacs er meget avancerede, men ikke helt lette at lære at bruge.

google har 6,750,000 hits på "Free text editor"

Den 04-10-04 20:37 skrev Bertel Brander følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Der findes ca. 11000 rimelig gode editorer, en af dem er gratis og lavet af mig; du finder den på min hjemmeside.

Ellers er der textpad, zeus, multi edit, ultra edit, emacs, vim, ...
Vim og emacs er meget avancerede, men ikke helt lette at lære at bruge.

google har 6,750,000 hits på "Free text editor"
he he ok :P

- php-4ever

Alternativt, kan du jo bruge Notepad ;)... Den kan ikke kompilere og sådan, men den kan ændre dine filer!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Man KAN godt bruge notepad, men jeg vil mene at det er meget lettere at kode hvis der er farver på skærmen, og man kan kompilere fra editoren.
En simpel ting som at kunne hoppe til den linie hvor kompileren siger der er fejl er også megt rart.
Snart efter synes du at det er smart at kunne hoppe til funktioner med et tastetryk, få et overblik over dine class'er og deres medlemmer.

Man KAN godt bruge notepad, men jeg vil mene at det er meget lettere at kode hvis der er farver på skærmen, og man kan kompilere fra editoren.
En simpel ting som at kunne hoppe til den linie hvor kompileren siger der er fejl er også megt rart.
Snart efter synes du at det er smart at kunne hoppe til funktioner med et tastetryk, få et overblik over dine class'er og deres medlemmer.

Det er rigtigt ja, men som start er notepad fint! Men ellers er en god editor CodeWarrior... Den er desværre MEGET dyr, men den er MEGET god!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Den 04-10-04 20:43 skrev Bertel Brander følgende:
Syntes din editor er god :P er den programeret i C++?
Men hvordan virker den compiler... hvis jeg skriver det i cmd du skrev før, siger den bare af funktionen ikke eksistere.

- php-4ever

Du skal have tilføjet stien til Borland kompileren til din PATH:
<Windows tast> + <Pause> -> Avanceret -> Miljø variabler

Min editor er skrevet i C++ med MFC.

Den 04-10-04 20:57 skrev Bertel Brander følgende:
Du skal have tilføjet stien til Borland kompileren til din PATH:
<Windows tast> + <Pause> -> Avanceret -> Miljø variabler

Min editor er skrevet i C++ med MFC.
Hmm er MFC bedre end wxWidgets?

- php-4ever