Farme & compiler

Tags:    c++

Hej alle sammen :D
Jeg vil hører hvad farmework eller hvad det nu hedder :P, i vil anbefale, som f.eks. GTP og wxWidgets.
Oven i vil jeg gerne hører om nogle kender en god compiler, den skal helst være hurtig men skal self. også kunne det som en compiler skal kunne :D

- php-4ever

81 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den 04-10-04 20:43 skrev Bertel Brander følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Man KAN godt bruge notepad, men jeg vil mene at det er meget lettere at kode hvis der er farver på skærmen, og man kan kompilere fra editoren.
En simpel ting som at kunne hoppe til den linie hvor kompileren siger der er fejl er også megt rart.
Snart efter synes du at det er smart at kunne hoppe til funktioner med et tastetryk, få et overblik over dine class'er og deres medlemmer.
Syntes din editor er god :P er den programeret i C++?
Men hvordan virker den compiler... hvis jeg skriver det i cmd du skrev før, siger den bare af funktionen ikke eksistere.

- php-4ever

Har du tilføjet \\Bin mappen til din Path ??

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg vil anbefale BorlandC++ og wxwindos

wxWidgets (det der før hed wxwindows) kan du finde her:
http://www.wxwidgets.org/
Der er bla. en tutorial og en del eksempler.

Du finder BorlandC++ her:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Det er "kun" en kommando linie kompiler, så du skal finde en editor du kan bruge sammen med den.

BorlandC er 8-10 gange hurtigere til at kompilere wxWidgets end GCC.

Det hedder vist et framework.

Den 04-10-04 19:37 skrev Bertel Brander følgende:
Jeg vil anbefale BorlandC++ og wxwindos

wxWidgets (det der før hed wxwindows) kan du finde her:
http://www.wxwidgets.org/
Der er bla. en tutorial og en del eksempler.

Du finder BorlandC++ her:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Det er "kun" en kommando linie kompiler, så du skal finde en editor du kan bruge sammen med den.

BorlandC er 8-10 gange hurtigere til at kompilere wxWidgets end GCC.

Det hedder vist et framework.
tak for svarende men, i wxwidgets er det så de themes på ens computer der bliver brugt eller er det nogle andre?

- php-4ever

Så vidt jeg ved (jeg har ikke leget med themes) understøtter wxWidgets og BorlandC themes. Jeg fandt følgende på wxwidgets.org

Fold kodeboks ind/udKode 

ok :D
Findes der en guide til Borlands C++ compiler?

- php-4ever

Borlands C++ kompiler er en kompiler og ikke andet, så du behøver ikke en kæmpe guide.

Når du downloader den følger der nogle hjælpe filer med som forklarer hvordan du kompilerer med den. Det er (stort set) det eneste du behøver at vide for at kunne bruge den.

Du skal nok kikke på makefiler hvis du vil lave større projecter.

Den 04-10-04 20:02 skrev Bertel Brander følgende:
Borlands C++ kompiler er en kompiler og ikke andet, så du behøver ikke en kæmpe guide.

Når du downloader den følger der nogle hjælpe filer med som forklarer hvordan du kompilerer med den. Det er (stort set) det eneste du behøver at vide for at kunne bruge den.

Du skal nok kikke på makefiler hvis du vil lave større projecter.
kk
hvad mener du med makefiler hvor er det :S

til bordlands compiler opsætning forstår jeg ikke helt det der med man skal lave en fil hvad der skal stå i den og hvor den skal ligge?

- php-4ever

[Redigeret d. 04/10-04 20:08:32 af php-4ever]

Makefiler en en smart måde at bygge sine projekter. Ideen er at man opsætter nogle regler for hvordan projektet skal bygges i en makefile, og kører programmet make. make finder så ud af hvordan man skal bygge og kalder kompileren. Simple makefiler er på 10 -20 linier, men jeg har også arbejdet med makefiler på mange tusinde linier.

Så vidt jeg ved bygger dev-cpp ved at den laver en makefile (den hedder vist makefile.win) så hvis du har leget med den har du måske en makefil der du kan kikke i.

Ellers kommer der lige en makefile til det project jeg arbejder på for tiden her (det er BorlandC):

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg forstod ikke:

"til bordlands compiler opsætning forstår jeg ikke helt det der med man skal lave en fil hvad der skal stå i den og hvor den skal ligge?"

Du skal have to .cfg filer i den mappe hvor bcc32 ligger.

Større projekter hvad går det så ind under :P
og den der vil i Borland command line compiler hvordan virker den. Og er der en spiciel måde wxWidgets skal sættes op oå?

- php-4ever

t