Flytte mysql DB?

Tags:    php

Hvordan flytter jeg en mysql database til en anden server? Hvis jeg f.eks har lavet en DB på min egen comp, og gerne vil have den flyttet til f.eks friserverplads.dk.. hvordan gør jeg så?

En ting til... hvordan tager jeg backup af en DB?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan flytter jeg en mysql database til en anden server? Hvis jeg f.eks har lavet en DB på min egen comp, og gerne vil have den flyttet til f.eks friserverplads.dk.. hvordan gør jeg så?

Det første kan jeg da vist svare på (gælder nok også det andet): Hvis der kører PHPMyAmin på din server (hvis ikke, så se at gøre noget ved det ;)!), så kan du bruge funktionen "export" (står på forsiden af siden for den db du skal eksportere). At tage backup er vel egentlig bare at bruge "export"-funktionen ofte, og gemme den sikkert :)?
------------------
// Jonathan at Holst dot tk

Rasmus gav dig PHP'en... Brug den.

ja det ville jeg også gerene vide

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
/!\\ ASP?? Det har jeg sku ik tid til :P /!\\

Der står her hvordan det kan gøres: http://www.php-mysql-tutorial.com/perform-mysql-backup-php.php

//Søren

t