Installering af php og mysql

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har følget forskellige guides, også den herfra udvikleren.dk, og jeg kan godt få php til at virke... men jeg kan ik få mysql til at virke...

Jeg kører php under ISS og under guiden står der at man skal ændre "doc root =", hvad skal den så være, når jeg ik har apache??

Når jeg har installeret mysql, er der ingen fil der hedder mysql.exe... nå men jeg prøver at downe en anden version....

Jeg gir alle de up's jeg kan gi til den der får det til at virke... (300up)

15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mit eneste problem er at jeg ikke kan finde ud af at installere MySQL under IIS...
Php virker fint men den kommer med fejl når den skal loade MySQL....

Inde i bin mappen er der kun ca. to filer der virker...
det er dem der har SQL logoet...
Og når man så trykker start, går den op på grøn, to sekunder efter går den ned på rød...
Resten af filerne lukker vinduet igen når man lige har kørt den... der bliver skrevet noget som man ikke kan nå at se....

ER DER IKKE NOGEN DER GIDER AT HJÆLPE???

Join: #luigis.tk @ Quakenet

Brug winmysqladmin-nt.exe når du kører XP.
Det er kun nødvendigt at starte den op een gang, så klarer den selv resten ved boot.
Når du kører den første gang skulle der gerne komme et lille trafiklys op som ikon.
Højreklik på det ikonet og vælg følgende WIN NT->Shutdown this service->Remove this service
->Start the server standalone...
...måske hjælper det? Prøv at genstarte og prøv igen...det ka' godt drille lidt, men det er du vel den sidste jeg skal fortælle?!

Når du så har fået lortet op at køre kan du administrere databasen vha. MySql-front, det henter du her:
http://mysqlfront.sstienemann.de

På min hjemmeside kan du også finde andre tools til din database odysse :-)
http://home1.stofanet.dk/styremusen

[Redigeret d. 20/12-02 14:12:26 af Rasmus Stenholm][Redigeret d. 20/12-02 14:12:52 af Rasmus Stenholm]

Når man bruger IIS skal man vel ikke have installeret Service pakken nr 1? for det har jeg ik... men jeg mener det burde at virke uden den...

JUBII :D

Nu fik jeg det selv til at virke efter jeg formaterede skidtet :)

Sorry for causing trouble :) I beg for forgiveness :)

<< < 12 > >>
t