Installering af php og mysql

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har følget forskellige guides, også den herfra udvikleren.dk, og jeg kan godt få php til at virke... men jeg kan ik få mysql til at virke...

Jeg kører php under ISS og under guiden står der at man skal ændre "doc root =", hvad skal den så være, når jeg ik har apache??

Når jeg har installeret mysql, er der ingen fil der hedder mysql.exe... nå men jeg prøver at downe en anden version....

Jeg gir alle de up's jeg kan gi til den der får det til at virke... (300up)

15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du skrive ISS, så mener du vel IIS?
Men anyway, "doc root=" skal angive hvor PHP dokumenterne(dem alle kan se) skal ligge. I IIS plejer det at være: "C:\\Inetpub\\wwwroot".
Med hensyn til dit andet problem med ikke at kunne finde mysql.exe, så prøv at kigge i din mysql mappe, gå herefter i mappen "bin". Så burde du kunne finde den fil.

//Martin Wolf

Når jeg går ind i mysql.exe, så skriver den noget ligende ERROR ... Cant create....

Man kan ik nå at se det fordi computeren siger et bip hvorefter den skriver den i et tiendedel af et sekund hvorefter dosvinduet lukkes ned...

når man går ind på hjemmesiden skriver den at den ikke kan finde modulet: "Det angivne modul blev ikke fundet"...

jeg har tjecket stien som er c:\\php\\extensions og kan ikke finde nogen fejl...

Hej michael

jeg gætter på at du har xp eller win 2k! hvis det er korekt så burde du nok meget let kunne få det til at virke:

i din mysql mappe(typisk i c:\\mysql\\bin\\) burde der ligge en fil med navnet mysqld-nt.exe... hvis den findes så bare dobbeltklik på den! eller et endnu lettere bud ville være at åbne winmysqladmin.exe hvis den altså findes! derefter ordnede mit det selv(jeg skulle bare lige taste noget registrerings noget ind). jeg ved jo ikke hvilken version du kører med sååh...

DET VAR MIT BUD!

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

PS. jeg bruger ver 3.23.53 og jeg fik mit til at virke sådan![Redigeret d. 11/12-02 20:05:02 af Jeppe]

Ja jeg har xp... men ligemeget hvilken fil jeg kører lukker den ned inden man kan se hvad der står...

Men jeg jeg åbner adminfilerne lukker den også ned, men ligger nede på processlinien.
Når jeg så vil starte den igen går trafiklyset op på grøn, hvorefter den kører ned på rød igen og det tror jeg da ik den skal :(

Jeg har også prøvet at køre den som win 95 men den gør det samme....

På hjemmesiden kommer den med følgende fejl:

PHP Warning: Unable to load dynamic library 'c:\\php\\extensions/php_mssql.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet. in Unknown on line 0

og i toppen skriver den:

X-Powered-By: PHP/4.2.3 Content-type: text/html

Jeg kører version 4.2.3, hvor kan jeg få fat på den samme version som du har???

hej michael

jeg mener jeg har version 3.23.53 af mysql. hvis du ikke har det så kan det downloades her: http://www.mysql.com/Downloads/MySQL-3.23/mysql-3.23.54-win.zip

når du har åbnet winmysqladmin og lampen er rød så skal du højreklikke og trykke win nt-> install the service (og eventuelt lige trykke start the service eller sådan noget. Hvis så lampen lyser grønt så burde det virke! hvis ikke så skriv igen!

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 12/12-02 15:23:11 af Jeppe]

jeg har version 3.23.53 nu, og kan alligevel ik få det til at virke... :(

Så har jeg lige et simpelt spørgsmål...

Hvis jeg nu installerede linux ville det blive meget nemmere, MEN kan linux køre alle win9x programmer? Jeg tænker specielt på Macromedia MX Studio...

Og hvor godt er det til at spille med... som feks. counter strike?

jeg har version 3.23.53 nu, og kan alligevel ik få det til at virke... :(

Så har jeg lige et simpelt spørgsmål...

Hvis jeg nu installerede linux ville det blive meget nemmere, MEN kan linux køre alle win9x programmer? Jeg tænker specielt på Macromedia MX Studio...

Og hvor godt er det til at spille med... som feks. counter strike?

Nej, Linux kan ikke køre alle windowsprogrammer. Jeg ved dog ikke med det program du nævner... Må også sige at jeg ikke _tror_ at det er særlig godt at spille spil på.
------------------
Rasmus gav dig PHP'en... Brug den.

Men du kan vel også bare installere Apache på windows? Se webcafe.dk, de har nogle gode artikler om det.
------------------
Rasmus gav dig PHP'en... Brug den.

<< < 12 > >>
t