næste-/forrige funktion

Tags:    php

Jeg har en database fyldt med URL'er til billeder fra et galeri, og der har jeg så nogle thumbnails så man ikke skal bladre 50 billeder igennem før man finder et pænt et. Problemet er at jeg gerne vil have en forrige/næste funktion så jeg kan lave en limit på 16 i query'en, men så man stadig kan de billeder efter 16 som thumbnail hvis man trykker næste... Nogen der forstår hvad jeg mener?!

Jeg vil meget gerne have hjælp med et navigationsscript eller hvad man nu kan kalde det. Jeg prøvet lidt frem og tilbage, men det har endnu ikke giver pote!

---------------
www.ralum.dk // ralum@ralum.dk

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal bare lave en "offset" variabel, som du sender via. url'en (GET), altså

http://www.domæne.com/gallery.php?offset=16 (Link til billederne 16-32)

Så har du bare et SQL-query i denne stil

SQL: SELECT * FROM <tabel> LIMIT $offset , 16

Så får du kun 16 records ud af databasen, fra $offset og 16 records frem.

For at lave dine links (næste og tilbage) skal du bare kontrollere værdien i $offset og tælle den henholdsvis 16 op eller ned.

Afprøv det selv for at finde OBOE (Off-By-One-Errors)

Jeg har en database fyldt med URL'er til billeder fra et galeri, og der har jeg så nogle thumbnails så man ikke skal bladre 50 billeder igennem før man finder et pænt et. Problemet er at jeg gerne vil have en forrige/næste funktion så jeg kan lave en limit på 16 i query'en, men så man stadig kan de billeder efter 16 som thumbnail hvis man trykker næste... Nogen der forstår hvad jeg mener?!

Jeg vil meget gerne have hjælp med et navigationsscript eller hvad man nu kan kalde det. Jeg prøvet lidt frem og tilbage, men det har endnu ikke giver pote!

---------------

Kig på webcafe.dk's artikel om at lave en gæstebog, der er forrige næste funktion, mon ikke du kan implementere den i dit script?

Mvh
Kaare

---------------

Kig på webcafe.dk's artikel om at lave en gæstebog, der er forrige næste funktion, mon ikke du kan implementere den i dit script?

Mvh
Kaare

Ellers kan du tage et kig på http://delfs.dk/articles/danish/Side123.php ... Det er faktisk en artikel, om det du skal bruge :).
------------------
Rasmus gav dig PHP'en... Brug den.

Tak for hjælpen alle.. Det virkede hvad du skrev Erik.. Tak for det!

Brugte dog også lidt fra Kaare's link, men valgte at give Erik UP'sne da jeg brugte hans mest!

---------------

t