Problemer med forms og php!?

Tags:    php

Hey udviklere...

Jeg er froholdsvis ny til php og har nogle begynder problemer.... Jeg har læst i forskellige tutorials at når man tilføjer et name-tag til et input f.eks. <input type="text" name="YourName"> skulle den automatisk oprette e variabel der (i dette tilfælde!) skal hedde $YourName... Men når jeg afprøver min side siger den enten at variablen ikke er defineret, eller også ignorere den det bare.... Gør jeg noget forkert eller...hvad?

*VB newbie*- Jo mere man lærer, jo mere lærer man... øøhh..ja.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok.. Du kunne evt. prøve at lægge test.php på nettet (hosted4free.dk hvis du ikke har en php-host) og dermed konkluderer om det er din server eller dit script der er noget galt med..

Scriptet skulle gerne se således ud:

form.php
<form action="test.php" method="post">
Indtast dit navn:<br>
<input type="text" name="yourname" size="30"><br>
<input type="submit" value="videre">
</form>

test.php
<?
echo "Hvis du ikke skulle vide det er dit navn $yourname";
?>
<br><a href="javascript:history.back()";>Prøv med nyt navn?!</a>

Det skulle meget gerne virke på f.eks. et webhotel fra http://www.hosted4free.dk

---------------
www.ralum.dk // ralum@ralum.dk

prøv med $_POST['YourName'] i stedet for $YourName. det kan være fordi din php-konfiguration har "register globals" slået fra.

Mvh

Søren

Don't Panic!

prøv med $_POST['YourName'] i stedet for $YourName. det kan være fordi din php-konfiguration har "register globals" slået fra.

Mvh

Søren

Don't Panic!

hmmmm.... Nu skriver den "Warning: Undefined variable: _POST in c:\\phpdev\\www\\phptest.php on line 4" HJÆLP!?!

Så prøv med:
$YourName = $_REQUEST["Yourname"];
og brug så $YourName

Verden er hvad du gør den til.[Redigeret d. 28/11-02 19:33:15 af Jonas][Redigeret d. 28/11-02 19:42:46 af Jonas]

Så prøv med:
$YourName = $_REQUEST["Yourname"];
og brug så $YourName

Verden er hvad du gør den til.[Redigeret d. 28/11-02 19:33:15 af Jonas][Redigeret d. 28/11-02 19:42:46 af Jonas]

Jeg har nu prøvet alle jeres forslag. Men intet virkede!? Jeg har også været inde i config-filen og tjekket om register_globals på "on" og det var det!? Jeg kører med phpdev v.4... Jeg har prøvet at installere Apache httpserver men den vil ikke gå igennem på port 80... Når jeg så ændre porten til noget andet så fryser den bare når jeg starter den.... HELP!?!

Ok.. Du kunne evt. prøve at lægge test.php på nettet (hosted4free.dk hvis du ikke har en php-host) og dermed konkluderer om det er din server eller dit script der er noget galt med..

Scriptet skulle gerne se således ud:

form.php
<form action="test.php" method="post">
Indtast dit navn:
<input type="text" name="yourname" size="30">
<input type="submit" value="videre">
</form>

test.php
<?
echo "Hvis du ikke skulle vide det er dit navn $yourname";
?>
<a href="javascript:history.back()";>Prøv med nyt navn?!</a>

Det skulle meget gerne virke på f.eks. et webhotel fra http://www.hosted4free.dk

---------------
www.ralum.dk // ralum@ralum.dk

Jeg er glad for alle jeres svar!! Men det eneste der virkede var at lægge det på nette... Apache er åbenbart ikke sat ordenligt op.... Jeg takker og giver de 50 point til Rasmus Smidt...

*VB newbie*- Jo mere man lærer, jo mere lærer man... øøhh..ja.[Redigeret d. 05/12-02 11:21:22 af Crazy ivan][Redigeret d. 05/12-02 11:21:53 af Crazy ivan]

t