deaktiver vis kilde?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej jeg ville gerne vide om man ikke kan deaktivere menu punktet der hedder vis kilde oppe i vis. altså sådan så man ikke kan se kilden. (jeg har deaktiveret højre klik) så jeg mangler bare vil kilde så skal der lidt mere til for at nakke min kode

Nobodies.dk Rules the world!!! altså når den bliver færdig. :)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg ville gerne vide om man ikke kan deaktivere menu punktet der hedder vis kilde oppe i vis. altså sådan så man ikke kan se kilden. (jeg har deaktiveret højre klik) så jeg mangler bare vil kilde så skal der lidt mere til for at nakke min kode

Ja kan kun sige det samme, det kan man ikke, men hvorfor gør det nu også noget at folk kigger i kilden, må de ikke få inspiration til hvordan noget kan løses? Desuden fjerner du også muligheden for kopier ved hjælp af højreklik og den besked der kommer op (hvis det er nobodies.dk) er faktisk noget der let kan få folk til at skride hurtigt igen, derfor vil jeg råde dig til at fjerne det anti højreklik, det er noget der er der for at blive.

Mvh
Kaare

Ja antihøjre klik er bunden !, totalt latterligt hvis man lige skal gemme et billede.
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???

User
Bruger #58 @ 12.11.02 10:33
<quote>Hej jeg ville gerne vide om man ikke kan deaktivere menu punktet der hedder vis kilde oppe i vis. altså sådan så man ikke kan se kilden. (jeg har deaktiveret højre klik) så jeg mangler bare vil kilde så skal der lidt mere til for at nakke min kode</quote>

Det kan man ikke, og hvis man kunne ville det være meningsløst. Man kan altid se kilden til en webside hvis man vil. Siden browseren skal bruge kilden for at kunne rendere siden, skal det være muligt at downloade websiden (eller den kode som er blevet genereret af f.eks. et PHP script), og når det er det, er det muligt at konstruere et program som henter enhver webside og viser kilden til den. (Den slags findes forresten allerede.)

Kort sagt: Det eneste der kan forhindre en person i at "stjæle" din HTML kode er "tyvens" samvittighed. Ifølge loven om ophavsret er det ikke tilladt at benytte andre personers intellektuelle ejendom, og dit webdesign/indhold er din intellektuelle ejendom.

/G4S - not gas
www.g4s.dk -> IRC stats - scramblebot - mIRC scripts

<quote>Hej jeg ville gerne vide om man ikke kan deaktivere menu punktet der hedder vis kilde oppe i vis. altså sådan så man ikke kan se kilden. (jeg har deaktiveret højre klik) så jeg mangler bare vil kilde så skal der lidt mere til for at nakke min kode</i><b>]</b>

Det kan man ikke, og hvis man kunne ville det være meningsløst. Man kan altid se kilden til en webside hvis man vil. Siden browseren skal bruge kilden for at kunne rendere siden, skal det være muligt at downloade websiden (eller den kode som er blevet genereret af f.eks. et PHP script), og når det er det, er det muligt at konstruere et program som henter enhver webside og viser kilden til den. (Den slags findes forresten allerede.)

Kort sagt: Det eneste der kan forhindre en person i at "stjæle" din HTML kode er "tyvens" samvittighed. Ifølge loven om ophavsret er det ikke tilladt at benytte andre personers intellektuelle ejendom, og dit webdesign/indhold er din intellektuelle ejendom.

/G4S - not gas

du kan ikke deaktiver kilden, men du kan få din hjememside til at starte i en browser uden menu, mne stadig vik med adresse-bar og de andre ,det er så kun menulinine der er væk!

man kan selvfølge gå uden om den, men de fleste mennesker der ikke ved så meget om pcén og internet eksplore vil ikke kunne finde ud af det!

mvh.
Thomas Christensen

Hvis du har lavet det "anti højreklik" javascript så duer det heller ikke. Man kan bare trykke på ok og meget hurtigt bagefter højreklikke igen uden at boksen så kommer på. (og den normale menu kommer op)

<quote>Hej jeg ville gerne vide om man ikke kan deaktivere menu punktet der hedder vis kilde oppe i vis. altså sådan så man ikke kan se kilden. (jeg har deaktiveret højre klik) så jeg mangler bare vil kilde så skal der lidt mere til for at nakke min kode]

/G4S - not gas

du kan ikke deaktiver kilden, men du kan få din hjememside til at starte i en browser uden menu, mne stadig vik med adresse-bar og de andre ,det er så kun menulinine der er væk!

man kan selvfølge gå uden om den, men de fleste mennesker der ikke ved så meget om pcén og internet eksplore vil ikke kunne finde ud af det!

mvh.
Thomas Christensen

De fleste der ikke ved meget til pc'er, ved som regel heller ingen ting om at få vist kilden, eller hvad de skal bruge den til. Det er næsten umuligt at spærre for den, fordi der altid vil være en mulighed for at bryde beskyttelsen. Med hensyn til højreklikbeskyttelsen, har jeg engang set et script der ikke sendte en alarmbox op, når man højreklikkede, men bare forhindrede det. Den var så godt lavet så den næsten ikke kunne brydes. For at kunne bryde den skulle man så gemme hele hjemmesiden, og derefter gå ind i koden.

Andreas Andersen
www.flitsbuen.tk

[Indlæg slettet admin/co-admin!]

Ja kan kun sige det samme, det kan man ikke, men hvorfor gør det nu også noget at folk kigger i kilden, må de ikke få inspiration til hvordan noget kan løses? Desuden fjerner du også muligheden for kopier ved hjælp af højreklik og den besked der kommer op (hvis det er nobodies.dk) er faktisk noget der let kan få folk til at skride hurtigt igen, derfor vil jeg råde dig til at fjerne det anti højreklik, det er noget der er der for at blive.

Mvh
Kaare

Jeg har igrunden aldrig brugt højre klik -> vis kilde... har altid brugt Vis -> kilde, og det kan Anti højre klik jo ikke forhindre :)
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???[Redigeret d. 12/11-02 19:58:54 af Elias]

Et lille trick...
1) Hold højremusetast nede
- Der kommer sikkert en lam "Det må du ikke" box
2) Tryk space
3) menuen hopper frem, og du vælger View Source...

Desuden, selvom du fik disablet menupunktet kan man jo bare få sourcen fra ens cache eller vha en sniffer.

Mvh,

Thomas Nielsen

Hvis folk vil have din kilde kode kan de få den det umuligt at sikre det helt.

<< < 12 > >>
t