En gang for alle!

Tags:    c++

Hej!

Dette spørgsmål er med 110 % sikkerhed blevet stiller før, og jeg har også set det som det først i FAQ MEN jeg er stadigvæk i tvivl om hvordan jeg kommer i gang med C++ jeg blev bare forviret over at der sted dev-c ikke er en compiler? hvad skal det betyde? har det nogen betydning?

mvh kent, og undskyld jeg stiller spørgsmålet igen, men i min stræben efter at komme i gang kunne jeg ikke lade være :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg er stadigvæk i tvivl om hvordan jeg kommer i gang med C++

Når du har downloadet Dev-C++, eller en anden kompiler/IDE er det en god ide enten at læse en tutorial på nettet eller skaffe sig en begynder bog om C++. En ret god tutorial er: http://cplus.about.com/library/blcplustut.htm men bare søg på "tutorial C++" på google og der er nok at vælge imellem.

Om dev-cpp er en kompiler eller ikke er vist et sprøgsmål om definition.

Egentlig er dev-cpp en IDE der bruger en kompiler der hedder mingw.

Men oftest downloader og instalerer man det som én pakke og man kalder derfor dev-cpp for en kompiler.

Dev-cpp er et udemærket valg som kompiler for en begynder.

MinGW er heller ikke en compiler, det er blot en 'pakkeløsning' bestående af bla. en compiler (GCC) og en linker.

1101110100010110000101000001

Mig bekendt følger der også en assembler med til GCC, gas, GNU assembler.

Ok!

Jeg kigger på det! jeg skal lige skaffe mig en bog, jeg har det ikke så godt med at sidde og læse toturials af en eller anden grund?! :)
Men jeg donwload bare dev-cpp og så håber det skulle kunne du :)
men tak for hjælpen !

Mvh Kent

t