Program til at lave/ændre ini filer (C++)

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej alle sammen, kan man ikke lave et program der kommer op som vindue, hvor der er nogle slidere til tal, og man kan ændre to variabler deri?

er ikke en haj til c++ endnu, har kun lavet Dos promt's :)

Men den skal:
åbne en ini fil,
komme med nogle tekstfelter, hvor der står de gamle variabler,
så man kan ændre dem, og gemme..

Har nemlig lavet et program der skal bruge noget i en ini, men har ikke noget interface til at ændre i ini'en..

Et svar (helst med source) er varmt modtaget..

Er det nødvendigt at bruge ini filer, de fleste er gået over til at bruge registry functioner, se f.ex:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/registry.html

Jeg kan godt prøve at skrue et eksempel sammen.
Hvordan ser ini-filen ud?
Hvilken kompiler bruger du?

Jeg har strikket noget sammen:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng49.zip

Det er en lille applikation der læser to int's fra en fil, og lader brugeren ændre disse. Når man trykke OK skrives tallene i filen.

Det skal nok rettes til så det læser og skriver en rigtig ini-fil.

Da jeg ikke ved hvilken kompiler du bruger gik jeg ud fra at du bruger Digital Mars som alle andre. makefile.dmc kan bruges til at oversætte med. Koden skulle kunne kompilere med de fleste kompilere.

Hej alle sammen, kan man ikke lave et program der kommer op som vindue, hvor der er nogle slidere til tal, og man kan ændre to variabler deri?

er ikke en haj til c++ endnu, har kun lavet Dos promt's :)

Men den skal:
åbne en ini fil,
komme med nogle tekstfelter, hvor der står de gamle variabler,
så man kan ændre dem, og gemme..

Har nemlig lavet et program der skal bruge noget i en ini, men har ikke noget interface til at ændre i ini'en..

Et svar (helst med source) er varmt modtaget..

**EDIT**
Har Dev-Cpp,
og er igang med 60 dages Visual studio 2003 .Net !!

Ini filen indeholder 4 variabler,
2 med tal og 2 med længere sætninger..

Ok, så skal du lave et project til dev-cpp.

Start med at lave et almindelig Windows Applikation Project: File -> New -> Project.

Vælg Windows App og C++ source.

Så checker du at det kompilerer og gemmer diverse filer i en tom mappe og forlader dev-cpp.

Derpå overskriver du de filer du lige har lavet med dem fra zip filen.

Så åbner du projektet i Dev-Cpp igen og tilføjer draw.rc til projectet under Project -> Add to project.

Hvorpå du bygger og kører.

Hvis du viser mig indholdet af ini filen kan jeg tilpasse programmet så det læser og skriver korrekt.

Ok, så skal du lave et project til dev-cpp.

Start med at lave et almindelig Windows Applikation Project: File -> New -> Project.

Vælg Windows App og C++ source.

Så checker du at det kompilerer og gemmer diverse filer i en tom mappe og forlader dev-cpp.

Derpå overskriver du de filer du lige har lavet med dem fra zip filen.

Så åbner du projektet i Dev-Cpp igen og tilføjer draw.rc til projectet under Project -> Add to project.

Hvorpå du bygger og kører.

Hvis du viser mig indholdet af ini filen kan jeg tilpasse programmet så det læser og skriver korrekt.

Okay nu er der ingen fejlmeddelelser.. når den har compilet starter dit windows app, men det indeholder ikke noget, jeg kigger lige filerne igennem, men der er vel nogle steder jeg skal ændre?

okii..
Vil egentlig være meget glad, hvis det var du kunne lave det for mig!

www.frederikshavnbueskytteforening.dk/ini.jpg
Som du ser på dette bilede, kan interfacet være som øverst, og inifilen er som nederst..

'About', og 'Luk' i menuen øverst behøves ikke..
Det billede du ser er mit forsøg på et program men det kom ikke til at virke (dog har jeg interfacet...)

Det vil blive modtaget med stor tak! :)

OBS: ini filen vil ligge i samme direktorie som programmet

Fik du det kompileret og til at køre?

Jeg prøver at ændre det som vist, men det kræver stadig at du kan oversætte det.

Ny forbedret version:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng49-2.zip

Jeg har ikke puttet nogen "brug slutbesked" checkbox på, hvad skal den gøre?

undskyld.. boxen skal bare sætte en variable til 1 eller 0, den kan fks hedde "brug" i ini'en

prøver lige at compile det, og tusind tak for dine hurtige svar!

**EDIT**
Nu får jeg det startet på den måde du beskrev. Når jeg kompilerer
dukker der et window frem, men det er bare tomt..

Hvad compiler har du brugt? jeg vil prøve at skaffe den, for jeg er ikke nogen haj til at oversætte det du siger..

[Redigeret d. 09/09-04 07:05:06 af mathias nielsen]

Jeg har brugt Digital Mars fra:
http://www.digitalmars.com/

Husk at instalere STL, der instaleres som en seperart pakke.
Når du har instaleret skal du tilføje stien til stl til sc.ini, der ligger i bin folderen.

Jeg tror at du blot har kompileret et almindeligt tomt project i dev-cpp. Du skal overskrive dit projects cpp fil (der normalt hedder main.cpp) med den fra min .zip fil (der også hedder main.cpp).

Derudover skal du inkludere .rc filen i projectet.

Jeg prøver at tilføje checkboxen senere, på aftenen, så laver jeg også en makefil til gcc, den bør du kunne bruge sammen med Dev-Cpp.

<< < 123 > >>
t