Den praktiske forskel på C og C++

Tags:    c++

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er forskel på hvad C og C++ i praksis bruges til. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Hvor stor er forskellen på asembler og C?

HJ

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
C : I dette sprog kan koden opbygges som kald til funktioner
Flad struktur. Funktion A kalder funktion B.

C++ : Giver mulighed for oprettelse af klasser, men også det
samme som C.

Begge sprog har mulighed for at lave inlinie ASM.

ASM : Dette sprog er baseret på at man selv holder styr på
register og pladser i hukommelsen. Sproget er egnet til
at skrive rutiner der skal afvikles meget hurtigt, og kode
hvor man skal have styr på afviklen af koden.

I ASM oversættes koden næsten 1 til en. Hvilket vil sige at
maskinkoden kommer til at ligne ASM koden meget.

I C/C++ oversættes koden langt fra 1 til 1. Nogle kompilere
oversætter til ASM og herefter til maskinkode.

Hvad angår systemer til EB er det ikke svært at sige at der
meget tit bruges ansi C og ASM.

C++ vælges mange gange pga. mulighed for klasse,
struktur. Dette sænker afviklings hastigheden og er
ikke et smart valg til Microprocessor systemer
hvor der er noget der skal ske hurtigt. (med mindre man har overskud har CPU- power)

Hvis du vil prøve ASM så start en dospromt og skriv "debug".
Herved er din ASM oversætter startet.

Håber det gav et svar der kunne bruges.
Med Venlig Hilsen

Janus S. Andersen

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er forskel på hvad C og C++ i praksis bruges til.

De bruges stort set til det samme men til operativ systemer, drivere og embedded programmering er C meget dominerende.

Hvor stor er forskellen på asembler og C?

Det er to vidt forskellige programmeringssprog. Der er endda forskel på assembly til to forskellige assemblere (programmet som oversætter fra assembly til objektkode).

C og assembler er der MEGET stor forskel på, men i C kan man lave mange assembler lignende ting, men man kan stadig ikke sammenligne C og assembler. C og C++ er også 2 forskellige sprog, men da C++ er bygget på C minder de meget om hinanden.

http://www.acetheinterview.com/cgi-bin/qanda.cgi?action=topics&number=5
http://www.research.att.com/~bs/bs_faq.html

C++ er en moderne udgave af C, der ofte er sværere at programmere i (sproget er langt større, det kan praktisk taget alt, hvilket kan være utroligt forvirrende), og som har C som et subset, hvilket betyder at [næsten] alt du kan i C, kan du også i C++.

Assembly er maskinkode der er til at læse for mennesker - du programmerer ikke hele programmer i det, det tager alt for lang tid, der utroligt kompliceret og ender ofte med en masse obskure bugs.

C kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det samme i assembler (PC):
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er ikke enig i at C++ er sværre end C, det er rigtigt at der er mere at lære, men der er også tilføjet en hel del der gør det meget lettere at bruge end C, man slipper f.ex. i mange tilfælde på at tænke på pointere.

C bliver stadig brugt meget i embeddede systemer, men der bliver brugt mere og mere C++ inden for dette feldt også.

t