Lidt hjælp til windows app

Tags:    c++

<< < 12 > >>

Hvad er der galt med denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 


jeg bruger Dev-cpp og den vil ikke kompilere!!
har ellers fulgt min bog nøje burde virke!!

hilsen rasmus Hamberg

==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse



12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis jeg bruger directX SDK hvor der er en #include

hvordan linker jeg til den?
jeg kan nemlig ikke bare skrive #include <d3d8.h>


Mon ikke du skal linke med ddraw lib'et, det hedder vist libddraw.a for gcc (den kompiler som dev-cpp bruger).

d3d8.h er Direct3D ikke Direct Draw så man skal linke med d3d8.lib, den følger ikke med Dev-cpp, men ligger i DirectX SDK'et som du kan downloade fra MS hjemmeside så kan man enten linke med lib filen i <DirectX SDK placering>/lib mappen eller kopiere filen til <Dev-cpp's placering>/lib mappen.



Jeg kan godt kompile det




Hvad er der galt med denne kode:

jeg bruger Dev-cpp og den vil ikke kompilere!!
har ellers fulgt min bog nøje burde virke!!



Der er ikke noget galt med koden, den kan kompilere (hos mig).
Den kan blot ikke linke, da den mangler gdi32 lib'et.
Det tilføjer du under Projects -> Project options -> Parameters -> linker. Det letteste er blot at skrive gdi32 i ruden, ellers trykker du på "Add lib..." og finder libgdi32.a

Dev-Cpp er ikke en kompiler.



Hvis ikke det hjælper så fortæl lige hvor det går galt, hvad siger kompileren når du kompilerer.



Weeee Det virker!!

Mange tak står i gæld til dig!


Dev-Cpp er ikke en kompiler.

hved det godt men kunne ikke huske navnet på den der høre med.
==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse



duu bertel..

eller en anden

kan du lige svare på dette sprøgsmål også?

hvis jeg bruger directX SDK hvor der er en #include

hvordan linker jeg til den?
jeg kan nemlig ikke bare skrive #include <d3d8.h>

håber du forstår.
==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse



hvis jeg bruger directX SDK hvor der er en #include

hvordan linker jeg til den?
jeg kan nemlig ikke bare skrive #include <d3d8.h>


Mon ikke du skal linke med ddraw lib'et, det hedder vist libddraw.a for gcc (den kompiler som dev-cpp bruger).



hvis jeg bruger directX SDK hvor der er en #include

hvordan linker jeg til den?
jeg kan nemlig ikke bare skrive #include <d3d8.h>


Mon ikke du skal linke med ddraw lib'et, det hedder vist libddraw.a for gcc (den kompiler som dev-cpp bruger).
d3d8.h er Direct3D ikke Direct Draw så man skal linke med d3d8.lib, den følger ikke med Dev-cpp, men ligger i DirectX SDK'et som du kan downloade fra MS hjemmeside så kan man enten linke med lib filen i <DirectX SDK placering>/lib mappen eller kopiere filen til <Dev-cpp's placering>/lib mappen.


Mange tak igen KO 50 point til dig!
==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse



Der er et problem jeg gør hvad i siger men så kommer der denne
her koloenorme felj meddelelse med 171 fejl.

==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse



Der er et problem jeg gør hvad i siger men så kommer der denne
her koloenorme felj meddelelse med 171 fejl.

==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse

Hvilken slags fejl linker error, syntax error eller hvad?



<< < 12 > >>
t