Hvordan bruger jeg Tv-out

Tags:    diverse

Hej!
Hvordan bruger jeg tv-out?
Har netop købt en konverter fra S-video, Audio-L+R til Scar!
Og ledninger har jeg

så burde jeg da være klar til at bruge Tv-out! Men selvom jeg sætter stikne i computeren ser jeg intet signal på tv-skærmen. Jeg har ikke fået nogen driver med min computer til Tv-out! Og da det er inbygget i grafikkortet burde jeg i såfald tro at det var installeret den vej! Bør jeg bruge et program? eller et eller andet?

Har et ATI X800 Pro grafikkort!

På forhånd tak!

Shafh
www.shafh.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
På min bærbare med et nvidia Go 6600 skal man ind og starte signalet i nvidias program
>>>Swiatecki<<<

Umiddelbart ville jeg tro man bare smække stikket i grafikkortet til fjernsynet og så slog over på AV-kanalen. Har du flere av-kanaler, har du husket at tjekke allesammen?

-----------------------------
Jonas (Decko)
http://decko.1go.dk/blog

På min computer med det grafikkort jeg har (leadtek winfast 6600GT tdh, eller så'en noget), kan jeg, når tvet er sat til, højreklikke på en videofil, og så under "afspil på min", og derefter vælge mit fjernsyn.

det virker selvfølgelig kun med video, tilgengæld er det i en meget nice kvalitet, og maskinen kan anvendes fuldstændig uafhængigt, af videoklippet, bortset fra lydsporet (det arbejder jeg stadig på). Men du kan side og glo lidt lflv på fjernsynet mens du skriver dansk stil.

//Troels

Yes :D Har fået signal fra computeren på tv'et :D
Men desværre er signallet i Sort-hvid.

Og så har jeg også problem med at få lyden over til tv'et! Hvilket stik skal jeg igang med at bruge! Har ikke direkte et par audio R+L stik bag på computen!

Jeg har et gult Video stik men det skal jeg vel slet ikke bruge vel?

Shafh
www.shafh.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Gruden til at det er et sort/hvid billede du får er at computeren leverer et s-video signal, der består af 2 dele: en lys del (luminans), og en farve del (chrominans). når du så kun fodrer tv'et med luminans signalet får du naturligvis et sort/hvid billede. Jeg købte hos min radio-tv forhandler et specielt, og meget kort, kabel, med en s-video (han) i den ene ende, og et phono stik (hun, alm. composite) i den anden ende. Det er dog ikke alle kabler der udfører opgaven korrekt, bed evt. forhandleren om en demonstration.

hvad angår lyd skal du formentlig bruge et mini-jack-->2-phono kabel.

hvis du så benytter scart indgangen i tv'et og et scartstik, ala det der følger med en playstation, så plugger du bare stikkene i der.

snak evt. med din radio forhandler, han bør vide en del om det, og du skal sikkert ned til ham alligevel.

//Troels

Accepter lige UP

tak :D

t