Hjælp til Dreamweaver 8

Tags:    diverse

Jeg sidder og koder lidt hjemmesider selv i Dreamweaver 8 fra Macromedia, og jeg står lige nu med et problem. Jeg skal have lavet en forbindelse til min SQL database fra Dreamwaever, i ASP, ved at trykke på Custom Connection String under Application>Databases, i feltet under Connection name skriver jeg bare db, og i feltet Connection string skriver jeg: Provider=SQLODBC;Driver={MySql};SERVER=localhost;DATABASE=MIN DATABSE;UID=MIT BRUGERNAVN;PWD=MIN ADGANGSKODE, og trykker test, så kommer den med en gejl der hedder: HTTP error code Internal Server Error. Hvordan skal den Connection string se ud til min sql database ?

---------------------------------------------------
Mvh. Simon

Http://www.skymann.frac.dk

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sidder og koder lidt hjemmesider selv i Dreamweaver 8 fra Macromedia, og jeg står lige nu med et problem. Jeg skal have lavet en forbindelse til min SQL database fra Dreamwaever, i ASP, ved at trykke på Custom Connection String under Application>Databases, i feltet under Connection name skriver jeg bare db, og i feltet Connection string skriver jeg: Provider=SQLODBC;Driver={MySql};SERVER=localhost;DATABASE=MIN DATABSE;UID=MIT BRUGERNAVN;PWD=MIN ADGANGSKODE, og trykker test, så kommer den med en gejl der hedder: HTTP error code Internal Server Error. Hvordan skal den Connection string se ud til min sql database ?

Mvh. Simon

Prøver du at connecte til en MySQL server?

Så kan du prøve:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men dette kræver at du har installeret MySQL ODBC connecteren...
Du kan hente den her: http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html

Hilsen
Jan S.

Ja jeg prøver at connecte til MySql igennem dreamweaver, og dek kan jeg ikke få til at virke, men har fundet en anden løsning nu, ellers tak for hjælpen..

Mvh. Simon

Der er kommet en ny dreamweaver hjemmeside og Debatforum

Jeg faldt over en ny hjemmeside skole omhandlende Dreamweaver, så jeg tænkte om det også var noget for jer.
http://www.dw-skole.dk

t