Internetforbindelse????

Tags:    diverse

Hej

Jeg har gået med drømmen om at få oprettet en server, som jeg kan bruge til at hoste hjemmesider. Ikke at jeg vil til at lave et hostingfirma, men vil bare gerne lege lidt med det og sådan.

Men nu skal jeg vide. Hvor stor en forbindelse skal man bruge til f.eks 20 hjemmesider med hver 100 besøgende om dagen.

Ved godt at det er et meget ca bud der kan komme frem, men mere behøver jeg ikke. Og skal lige vide om det skal være det samme i Upload som i Download?

Til sidst vil jeg høre, (afhænger af hvor stor forbindelsen skal være) hvor man kan få en sådan type henne?

Håber på et hurtigt svar.

Hej

Jeg har gået med drømmen om at få oprettet en server, som jeg kan bruge til at hoste hjemmesider. Ikke at jeg vil til at lave et hostingfirma, men vil bare gerne lege lidt med det og sådan.

Men nu skal jeg vide. Hvor stor en forbindelse skal man bruge til f.eks 20 hjemmesider med hver 100 besøgende om dagen.

Ved godt at det er et meget ca bud der kan komme frem, men mere behøver jeg ikke. Og skal lige vide om det skal være det samme i Upload som i Download?

Til sidst vil jeg høre, (afhænger af hvor stor forbindelsen skal være) hvor man kan få en sådan type henne?

Håber på et hurtigt svar.

I en typisk server, du kan godt have det sammen, men server skal typisk hente så meget info, men upload en masser sider, så hvis du skal have forksleige bør upload vær størst.

Se hvor stor forbindlese skal være er jo svær, mens hvis man antager, at der 100 *20=2000 besøgen totalt, de henter så f.esk 10 mb 2000*10m=20.000 mb ~ (ca.) 20 gb realt 19,5 gb , så skal du have en forbindelse der kan klare at uploade 19,5 gb ca. samtdig, og nok også mere, hvis der kommer flere, samtdig skal du kunne modtage min 2000 request samtdig, de fylder ikke nær så meget som en side, som regel.

hvad det svare til i Mbits, kan jeg ikke lige svare dig på.

-Thomas

Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Syntes nu det lyder lidt voldsomt..

200 brugere sender aldrig 2000 request samtidigt.. :)

Jeg skulle nok mene 200 brugere kunne serviceres på en 512kbit i upload...

Det drejer sig mere om at hjemmesiderne skal effektiviseres, ingen tunge flash film, film, musik and so on..

En hjemmeside fylder vel kun 1-5 mb, inklusiv billeder, html og css.. .. Billeder, CSS og evt jscript bliver ofte cached af brugeren - så brugerre der besøger siden regelmæssigt belaster ikke linien yderligere..

i mine øjne kan en 20-30 brugere let serviceres på samme tidspunkt, dog uden de har mulighed for at downloade noget på en 512kbit linie.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Hmm, men nubygger jeg også mit regenstykke på 100 bruger på 20 sider=100*20=2000

2.000 (to tusinde) bruger totalt, hvis det , ja højst usandsynlig skulle lave et request samtidig bliver det 2.000

-Thomas
Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Det drejer sig mere om at hjemmesiderne skal effektiviseres, ingen tunge flash film, film, musik and so on..

En hjemmeside fylder vel kun 1-5 mb, inklusiv billeder, html og css.. .. Billeder, CSS og evt jscript bliver ofte cached af brugeren - så brugerre der besøger siden regelmæssigt belaster ikke linien yderligere..

i mine øjne kan en 20-30 brugere let serviceres på samme tidspunkt, dog uden de har mulighed for at downloade noget på en 512kbit linie.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

1-5 mb?!? Da ikke uden flash? Det svarer til 8-40 mbit. Og hvsi at han har en upload på 512 kbit/s, og der er bare to brugere der kommer ind samtidig vil det svarer til at det vil tage 32-160 sek., og så lang tid gider jeg ikke bruge på at komme ind på en side...

Hilsen Mathias

Ex. ville man i mine øjne sagtens kunne hoste udvikleren.dk på en pc hjemme..

Det er kun lige den smule html der skal sendes, reklamer og andet hentes fra en server et andet sted..

Ja, det er klart uden flash jeg snakker om, og med cached billeder..

Men fik lige læst det for hurtigt.. 2000 brugere samtidigt er nok ikke muligt..

Men noget andet er, der er mig bekendt ikke SINDSYGT mange danske ikke kommercielle hjemmesider der har 200 online brugere..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 04/01-06 20:07:52 af Jokke Jensen]

Ex. ville man i mine øjne sagtens kunne hoste udvikleren.dk på en pc hjemme..

Det er kun lige den smule html der skal sendes, reklamer og andet hentes fra en server et andet sted..

Ja, det er klart uden flash jeg snakker om, og med cached billeder..

Men fik lige læst det for hurtigt.. 2000 brugere samtidigt er nok ikke muligt..

Men noget andet er, der er mig bekendt ikke SINDSYGT mange danske ikke kommercielle hjemmesider der har 200 online brugere..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 04/01-06 20:07:52 af Jokke Jensen]

nu skrev han ikke online men besøgende om dagen, og det er jo en helt anden snak:)

Hilsen Mathias

Så kan det vil heller ikke bliver 19.5 GB ?

det er jo 100 mb pr bruger..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

1-5 mb?!? Da ikke uden flash? Det svarer til 8-40 mbit. Og hvsi at han har en upload på 512 kbit/s, og der er bare to brugere der kommer ind samtidig vil det svarer til at det vil tage 32-160 sek., og så lang tid gider jeg ikke bruge på at komme ind på en side...

Hilsen Mathias

jeg tvivler på at det vil tage 32 -160 sek at hente en hjemmeside da det jo er fordelt over mange sider ellers skal det da være nogle kæmpe billeder! det man får pr. gang du besøger en side er mellem 5-200kb højest! og det vil højest komme til at tage et par sekunder på en moderne computer! men det handler jo også meget om hvad internet forbindelse klienten har. hvis det er et almindeligt 56kbps modem vil det jo tage noget tid men i dag har de fleste vel mindst 256 så jeg tror ikke at der er noget problem. hvis man kigger på moderne webhosts har de jo heller ikke sindsyg meget båndbredde, måske 10 mbps eller sådan så jeg tror at en almindelig 512/512 er rigeligt!
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!

Man kan i hvert fald vende det om og sige..

512kb/sec er en god start, mange steder er det meget dyrt at få mere i upload, så indtil det bliver billigere eller fibernettet for alvor rammer os sølle danskere, syntes jeg det var et forsøg værd..

Der skal opsættes nogle klare regler for hvad der må være på siderne, ingen tung flash, CSS og JS skal ligge i eksterne filer så det kan caches af browseren.. Billeder skal optimeres meget, korrekt valg af gif/jpg osv osv.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

t