Defekt ATmega16

Tags:    diverse

Kan det lade sig gøre at få en ATmega16 mikrocontroller til at brænde sammen, ved at bruge bestemte metoder eller algoritmer?

Jeg har været ved at lave en slags visual-equalizer til et LCD-display, der viser en række søjler som går op ned ned. Ligesom i winamp...
Det er ikke fordi koden blev speciel voldsom, og jeg brugte kun funktioner som floor() og rand(), samt funktioner til at kontrollere LCD-displayet.

Problemet er at lige pludselig virkede programmet ikke længere, og når jeg forsøger at programmere til chippen (via udviklingskittet STK500) får jeg bare en fejlmelding der siger "STK500 error entering programming mode". Det samme sker når jeg forsøger at erase chippen eller læse dens signatur.
Når der forsøges at skabe kontakt, lyser status-lampen rød på udviklingskittet (STK500). Ellers lyser den grøn.

Umiddelbart lader det vel til at det er chippen der er defekt? Eller er der andet jeg kan gøre end at købe en ny?

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg bestilt og modtaget to nye ATmega16.

Jeg skiftede den "måske defekte" ud med en af de nye, og tændte. Der skete ingenting, hvilket jo også var fint nok. Derefter forsøgte jeg at flashe et nyt program, og det lykkedes! Vel og mærket kun den første gang :(
Jeg kan i hvert fald ikke "enter programming mode" igen. Og jeg tør ikke rigtig sætte en mere i, for den brænder sikkert også bare af.
Det må vel være selve udviklingskittet der er noget i vejen med.

t