ASCII

Tags:    diverse

Vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her.

Nogle der kender en god side med en komplet liste af ASCII-koder?
Har ledt lidt på google, og har fundet et par lister. Men kan ikke rigtigt finde ASCII-koden til Enter og Space.

-Skal bruge det da jeg er igang med hjemmeside, og vil gerne lave lidt med replace, så man ikke skal bruge f.eks. <br> hver gang der skal være linieskift :)

Har ledt lidt på google, og har fundet et par lister. Men kan ikke rigtigt finde ASCII-koden til Enter og Space.

-Skal bruge det da jeg er igang med hjemmeside, og vil gerne lave lidt med replace, så man ikke skal bruge f.eks. hver gang der skal være linieskift :)

Jeg tror ikke du skal bruge ASCII til det, <br> = \\n (eller windows/dos \\r\\n)
Space?
er det ikke bare Space/mellemrum?

Hilsen
Jan S.

-Skal bruge det da jeg er igang med hjemmeside, og vil gerne lave lidt med replace, så man ikke skal bruge f.eks. hver gang der skal være linieskift :)

Jeg tror ikke du skal bruge ASCII til det, = \\n (eller windows/dos \\r\\n)
Space?
er det ikke bare Space/mellemrum?

Hilsen
Jan S.

Jeg tænker på at jeg koder lidt asp, systemerne er færdige, og jeg skal indsætte noget, evt. en lang tekst.
Så er det lidt irriterende hele tiden at skulle skrive <br> for linie-skift.
Du kan evt. se herinde på Udvikleren, når man skal besvare noget, der kommer de linie-skift man laver også ind på siden, hvis du forstår?

Har før set hvordan man gør, men har desværre glemt :\

Jeg tænker på at jeg koder lidt asp, systemerne er færdige, og jeg skal indsætte noget, evt. en lang tekst.
Så er det lidt irriterende hele tiden at skulle skrive for linie-skift.
Du kan evt. se herinde på Udvikleren, når man skal besvare noget, der kommer de linie-skift man laver også ind på siden, hvis du forstår?

Linjeskift kan i ASP klares med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil sørge for mellemrum bliver vist når der er flere i træk, kan du bruge:

Fold kodeboks ind/udKode 

---
Hilsen Anders

Ellers så mener jeg at kunne huske at værdien for newline er enten 10 eller 13, den ene er retur og den er newline, men hvilken der er hvilken kan jeg altså ikke huske, de plejer dog at virke fint i en combo...

10 = ny linje
13 = retur

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

Så er det lidt irriterende hele tiden at skulle skrive for linie-skift.

Linjeskift kan i ASP klares med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil sørge for mellemrum bliver vist når der er flere i træk, kan du bruge:

Fold kodeboks ind/udKode 

---
Hilsen Anders

Tusind tak!
- Havde glemt det ikke var ASCII jeg tænkte på, men på det der vbCrlf :)

Men tak for alle svarene

t