Ny version af global startside www.i-start.dk

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg har efterhånden drevet siden www.i-start.dk i længere tid og har efterhånden et okay antal brugere. Jeg har nu lavet næste version klar af siden klar, og jeg ønsker derfor respons på alt - design, funktioner osv.

Test-siden findes på:
http://www.wannagodigital.dk/i/

Der er tale om et test-site, så må I teste alt det I vil. Intet af det, der bliver lavet derpå vil blive flyttet med over, når den lanceres som afløseren for den nuværende version - det er altså udelukkende til tests.

Der er oprettet en testbruger:
test
test

Prøv gerne at sæt "Hvordan skal din linksamling sorteres?" til "Manuelt" under Indstillinger. Så kan I ved at gå i design-mode selv arrangere boksene.

Mikkel Meyer Andersen (mikl-dk)

19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har selvfølgelig ret i at der er nogle browsere der ikke understøtter javascript, men det er ok ikke så mange efterhånden.
Me så er der jo også dem der bare slår alt javascript osv fra i deres browser.

Din side kunne måske være et alternativ til de javascript-baserede sider, men du kunne jo også tjekke om javascript er tilgængeligt og så vælge hvordan hjemmesiden ændres og opdateres på baggrund af det tjek.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Ja, helt korrekt. Jeg formulerede mig forkert. De fleste understøtter JS - jeg mente, at ét af mine krav var, at siden også skulle kunne bruges af dem, der havde valgt at slå JS fra i deres browser.

Du har ret i, at jeg kunne lave det som en valgfri mulighed. Det vil jeg overveje.

Har I ellers andre forslag. Min opfattelse er, at problemet med den nye kontra den gamle er, at den gamle er mere brugervenlig. Er det korrekt forstået?

Her er et par forslag

Jeg ville nok gøre baren i toppen mindre (Løsning: lav en show/hide knap der kan gøre den mindre. Man har ikke behov for at kunne tilføje hele tiden, men selvfølgelig skal der være plads til lidt "personlig-reklame")

Hvis du overvejer at tilføje noget med javascript, så synes jeg det første burde være en opdatering af de forskellige feeds fx hvert 5 minut (eller lade brugere indsstille det), så man slipper for at klikke F5 hver gang man vil se om der er kommet noget nyt fra Politiken.dk.

Da jeg skulle oprette mig som bruger blev jeg lidt forvirret over linket "Fordele ved tilmelding / opret bruger" du kan evt. opdele det i 2 links der bare linker til den samme side. "Opret bruger" og "Fordele ved tilmelding"

Lave en forklaring af hvad man søger efter når man klikker "Søg" jeg gættede på man søgte i RSS feedsne.

Mulighed for at feedsne bruger et favicon (hvis der findes et sådant) istedet for dit standard ikon, da det vil gøre det nemmere at finde hurtigt rudt på siden.

Ændre dit farvevalg eller som andre har sagt give brugeren mulighed for at vælge design/farveskema.

Mulighed for flere forskellige søgemaskiner. Fx søgning direkte på Wikipedia (eller for os udviklere msdn og php.net)

Som jeg vidst nævnte i en tidligere post ville det være rart hvis man kunne tilføje sine egne feeds.

Og som de sidste kommentar lige nu, så burde du ok rykke lidt rundt med standard opsætningen, så IT Nyheder Links kommer til at stå i samme spalte som ComON Nyheder og Søgemaskine links står under Google søgning osv.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Først af alt: mange tak for den gode respons :-) Jeg håber, at jeg kan lokke dig til at blive ved lidt endnu :-)

Toppen kan nu vises/skjules, når man er logget ind

Jeg tvivler på at det er nødvendt at få feeds opdateret hele tiden. Er folk ikke kun på siden i kort tid, og så går de videre eller lukker vinduet ned igen?

Der er nu to links til samme side (fordele og opret) :-)

"Søg" er nu omdøbt til "Søg i linksamling"

God idé med favicons og egne feeds... Jeg vil arbejde på dette.

Jeg vil også gøre det muligt selv at kunne vælge farver eller farveskema.

Der er allerede mulighed for at søge på Wikipedia. En mulighed var at designe noget smart, så man selv kunne indsætte en søgeboks (ved at angive action og navn på inputfelt).

Standardopsætningen, der vises til brugere, der ikke er logget ind, er absolut kun midlertidig, og vil selvfølgelig blive ændret! Men jeg takker fordi du har gjort mig opmærksom på, hvordan tingene er arrangeret :-)

Igen, mange tak for den gode respons!

Har du flere ting, du mener der skal ændres, før at den nye er at foretrække frem for den gamle?

Hej,

Lige et par hurtige kommentarer. Resten kigger jeg på :-)

Du kan under Indstillinger vælge, hvor mange overskrifter/linier, du vil have vist fra feeds.

Det samme gør sig gældende omkring target. Gå i indstillinger :-)

Det med infoboks til e-mail kan godt lade sig gøre. Man kan sagtens bare hente headers så at sige - og der er indbyggede funktioner til dette i PHP (imap).

Takker - jeg kigger på resten!

Mvh. Mikkel

Du kan under Indstillinger vælge, hvor mange overskrifter/linier, du vil have vist fra feeds.

Det samme gør sig gældende omkring target. Gå i indstillinger :-)

Ok kiggede så grundigt der. Men måske det med antal overskrifter der vises skulle være indstillet per boks - bare et forslag.

Det med infoboks til e-mail kan godt lade sig gøre. Man kan sagtens bare hente headers så at sige - og der er indbyggede funktioner til dette i PHP (imap).

Ja, jeg har arbejdet med det i php, men jeg er ikke sikker på at alle servere der understøtter pop3 også understøtter imap, men det kan vel undersøges.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Jo jo... imap-funktionerne understøtter også POP3, så det har intet at gøre med, om serveren understøtter både POP3 og IMAP (hvis det overhovedet kan lade sig gøre på samme e-mail-konto; jeg mener kun man kan have én slags). Se evt. http://php.net/imap

Hej,

Så er der lavet mulighed for selv at kunne bestemme alverdens farver!

Se:
http://www.wannagodigital.dk/i/

I skal oprette bruger på nye, da alle de andre er blevet slettet.

Jeg arbejder pt. på flere funktioner, så hvis siden ikke kører regelmæssigt, er det derfor :-)

Jeg har nu lavet lidt mere på siden:
To forskellige modes (advanceret og normal). I normal er den - ja - normal, og i avanceret, kan man lidt flere ting (bl.a. bestemme farver mm.). Jeg har nu også lavet mulighed for selv at definere forme - man skal være i den avanceret mode for at gøre dette.

<< < 12 > >>
t