Mobil tilbehør

Tags:    diverse

Davs.
Jeg leder, og har søgt på nettet, efter et lille stykke hardware som fanger når en mobil telefon ringer, og er optaget.
I kender alle de små klistermærket man kan sætte på sin mobil der lyser og blinker, og hvad ved jeg, når den ringer.
Det er det jeg leder efter, bare i "stor" størrelse, så den fanger signalet inden for en meter af telefonen ca.

Hvis der er nogen der ved hvad en sådan dims hedder, og/eller hvor jeg kan anskaffe mig det. Det er ligemeget om det er færdig lavet, eller bare et diagram på et sådant system. Kan godt lave det selv, hvis jeg ved hvordan.

Kunne forestille mig at det var et ret enkelt system.

På forhånd tak.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jeppe...
Først og fremmest vil jeg sige at disse lysdiode ting man kan klistre på sin mobil IKKE opfanger et signal fra mobilen som får den til at blinke... (I såfald vil jeg undre mig MEGET).

Det ville ganske enkelt ikke gøre ikke kunne gøres for 20 kr i kvikly. Den opfanger lyden og vibrationerne!

I det andet tilfæld med sådan en ting som kunne opfange andre mobillers signal ville det helt klart være ulovligt...

Men det findes sikkert - hved bare ikke lige hvor man kan skaffe sådan noget... Det ville måske i dette tilfæld. Og måske også hvor du kan høre samtalerne :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Hmm... Jeg er ikke så sikker på at den opfanger lyden og vibreren.
Jeg ved at man på et tidspunkt (et par år tilbage) har kunnet købe nogle små vibratorer til at sætte i ur-remmen, som vibrerede når den nærmeste mobil ringede.
Det virker på samme måde som "klistermærkerne".

Min teori går ud på at signalerne, når de bliver fanget af f.eks. ens højtalere, sætter nogle svingninger i gang. Da en højtaler er en magnet ophængt i en spole, og der bliver sat disse svingninger igang, dannes den lyd der opfanges.

Jeg har tænkt på at lave noget induktions pjat. Altså, når signales opfanges af en magnet ophængt i en spole, bliver der dannet en spæding, den spænding vil jeg opfange, og sige, hey du, der er forbindelse her, og så lade min lille røde lampe lyse.

Hehe, det er teori, jeg vil vildt gerne vide hvordan det rent faktisk foregår.

Edit:
Jeg retter lige mig selv - en højtaler er en spole ophængt i en magnet, ikke omvendt som skrevet ovenfor.

[Redigeret d. 27/10-05 10:50:17 af Jeppe Dyrby]

t