Skærmen starter ikke op

Tags:    diverse

Min kammerat og jeg har netop installeret en ny CPU køler og et ny køler til grafikkortet. Af ukendte årsager vil skærmen ikke starte op. Ved start kører systemet, diskene kører kort, og derefter sker der ingenting, skærmen tænder slet ikke.

Vi har gjort følgende:
1. Fjernet de gamle kølere.
2. Installeret kølerne som vist ifølge instruktionerne.
3. Sat bundkort og de andre kort i igen.
(Hertil skal nævnes at vi i tidernes morgen selv samlede computeren i dets kabinet med de komponenter der blev købt.)

I et forsøg på fejlfinding har vi gjort følgende:
1. Flyttet lydkortet rundt i de frie PCI banker
2. Haft lydkortet ud.
3. Testet med mit eget grafikkort. (Fejlen består)
4. Pillet strømmen af harddiske, samt flyttet primær og sekundær rundt på kablerne.
5. Clearet CMOS (måske, har flyttet jumperen fra 1-2 til 2-3 i 12-15 sek. ved CLRTS)
6. Deaktiveret alle USB enheder.
7. ALLE stik sidder som de skal til- og fra bundkortet.
8. Power- HDD LEDs er sat rigtigt på.
9. Haft min skærm sat på hans system. (Fejlen består)

10. Drukner sorgerne i bajere lige nu..........

Hilsen Frank

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er det for en CPU der sidder i maskinen??? Hvis det er en Athlon, Athlon XP, Duron, Pentium 3 eller en gammel Celeron kan det være du har beskadiget kernen. Prøv at pille CPU'en ud og kig rigtigt godt på den. Man kan oftest se skader ved at der er knækket hjørner af kernen. Bare følg kanten rundt på en den lille firkant i midten. Hvis der er knækket noget af er der meget stor chance for at den har taget skade.

Du kan også prøve KUN at køre med de nødvendige ting i maskinen. Dvs. Bundkort, CPU, RAM og Grafikkort. Du vil selvfølgelig ikke kunne starte styresystem og sådan, men du kan se om fejlen ligger i nogle af disse 4 komponenter...

Held og lykke :)

Det lyder som om jeres bundkort er brændt f og skal skiftes. prøv evt at isætte den gamle cpu og det nye grafik kort og se om den starter
-----------------------------------------------------------------------------
»»Mark S. Johansen

..isætte den gamle cpu
..og det nye grafik kort

Det bliver lidt svært, eftersom det er en cpu KØLER vi har installeret, og der er ikke noget 'gammel' grafikkort i stedet for.

Vi har installeret 2 'kølere', ikke noget nyt hardware som sådan, og ingen stumper på lager at 'lege' med...

Hilsen Frank

Eftersom der stadig var fejl ved udskift af grafikkort, må det næsten være CPU'en der har taget skade ved køler-skiftet.

Hvilken køler er det der blev installeret, og på hvilken processor?
Det er ikke unormalt at CPU'en tager skade ved påmontering af en ny køler... men du har vel hørt om hvor forsigtig man skal være med sådan noget? :)

Held og lykke :)

Tak tak, det ville selvfølgelig hjælpe meget hvis min kammerat så også ville give lyd fra sig, det har ikke været tilfældet, og jeg formoder at hans maskine nu står hos en autoriseret reperatør.

Det undrer mig bare at den har taget skade, for jeg har ikke behandlet den anderledes end de andre gange, og det var også mig der samlede den da vi hentede stumperne fra SHG.

Men han kommer vel online igen på et tidspunkt.

Tak for hjælpen..

Hilsen Frank

t