Ufrivillig popup

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Jeg har altid svoret at min hjemmeside skulle være popup fri zone, alligevel synes jeg at der er sneget sig en popup reklame ind, spørgsmålet er bare - HVOR??

Jeg har ingen reklamer kørende af nogen art, det højese man vil finde er en VirusO'meter fra Panda, og jeg ved det ikke er den. Kan det være et eller andet lort fra Chart eller Webstats4u ?? Det er nemlig de 2 eneste ting der kører på siden 'udefra'.

Hvor ellers kan en ca. 200x200 px reklame fra Citibank komme fra??? Og hvordan fjerner jeg lortet igen???

Hilsen Frank

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har altid svoret at min hjemmeside skulle være popup fri zone, alligevel synes jeg at der er sneget sig en popup reklame ind, spørgsmålet er bare - HVOR??

Jeg har ingen reklamer kørende af nogen art, det højese man vil finde er en VirusO'meter fra Panda, og jeg ved det ikke er den. Kan det være et eller andet lort fra Chart eller Webstats4u ?? Det er nemlig de 2 eneste ting der kører på siden 'udefra'.

Hvor ellers kan en ca. 200x200 px reklame fra Citibank komme fra??? Og hvordan fjerner jeg lortet igen???

Hilsen Frank

Det er nemt nok at undgå.
Hvis du har en gratis udbyder kan du høre dem om det er deres.
Hvis det ikke er deres, er det sandsynligvis et <script> fra ekstern kilde der gør det - det er generelt en dårlig idé at køre scripts man ikke selv styrer.

-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Hvis det ikke er deres, er det sandsynligvis et <script> fra ekstern kilde der gør det - det er generelt en dårlig idé at køre scripts man ikke selv styrer.

Jeg har ikke gratis host, jeg er kunde ved PHPHotel.dk
De eneste eksterne scripts jeg kører er fra chart.dk og webstats4u.com resten køres internt.

Så hvor nem den er at undgå ved jeg ikke, for det er noget der er kommet indenfor de sidste par uger.

Selvom chart.dk/Webstats4u tilbyder gratis statistik, er det så lovligt at lave den slags popups på andres sider ?? Ikke for at hænge dem ud som syndere, men det er 2 muligheder af 3, ellers ved jeg ikke hvor den kommer fra.

Hilsen Frank

Jeg tror det vil være webstats4u...
da chart ikke laver sådan noget..
men prøv at fjerne webstats4u og gå ind på din side, hvis der kommer en popup op så prøv at fjerne chart og hvis den stadig kommer, vil jeg tro at du har fået noget ad/spyware på din computer, eller du har noget underlig kode på din hjemmeside...
Hilsen
Jan S.

Du skulle gerne kunne få din browser til ikke at ville skjule menuer i popupvinduer, så ka du bare gå ind i Vis > Kildekode (Eller hvad den nu hedder i din browser). Du kan også se i egenskaber for billedet, hvor det ligger hende. Du får nok ikke så meget ud af det.

I stedet for at se i popuppens kildekode, skal du søge i den kode, som åbner popuppen, altså den kode du henter ind på siden.

Jeg har ikke gratis host, jeg er kunde ved PHPHotel.dk
De eneste eksterne scripts jeg kører er fra chart.dk og webstats4u.com resten køres internt.

Så hvor nem den er at undgå ved jeg ikke, for det er noget der er kommet indenfor de sidste par uger.

Selvom chart.dk/Webstats4u tilbyder gratis statistik, er det så lovligt at lave den slags popups på andres sider ?? Ikke for at hænge dem ud som syndere, men det er 2 muligheder af 3, ellers ved jeg ikke hvor den kommer fra.

Hilsen Frank

Prøv at læse i koden, og se hvilken, som indeholder en popup - så enkelt er det.

Prøv at læse i koden..

Jeg kan ikke finde en 'vis kilde' i popup vinduet, men derimod 'gem billede..' osv. og mht. mine koder, så har jeg ikke bevist implementeret nogen popup, jegh ar ikke tilmeldt mig nogen reklame service eller tilladt nogen/noget at vise popups på min side.

Men jeg vil da prøve at fjerne tællerne én efter én, efter en ad/spyware scan af IE.

Hilsen Frank

I stedet for at se i popuppens kildekode, skal du søge i den kode, som åbner popuppen, altså den kode du henter ind på siden.

Det er netop dér problemet ligger, for medmindre min hjemmeside er blevet hacket, så ér der ingen koder der genererer popups, jeg har INGEN kommercielle reklamer kørende, det nærmeste jeg kommer en reklame er for en ven/venindes website. Vores phpbb2 forum har enkelte popups, i form af password change, fødselsdag og privat post, ej heller der er der installeret reklamer af nogen art.

Deri ligger mysteriet.

Hilsen Frank

Ja, så er det nok noget adware, som er installeret på din computer. Har du prøvet at scanne med Adaware?

Har du prøvet at scanne med Adaware?

Chancen for at det er adware er ikke usansynlig, men det lyder underligt at flere medlemmer og brugere af min side OGSÅ beretter om popups, og jeg har INGEN reklamer på min hjemmeside, jeg er ikke medlem af nogen services der har med reklamer at gøre.

Både Chart.dk og Webstats4u.com har afkræftet brugen af popups på andres sider. Så medmindre det er noget nyt på PHPHotel.dk, så ved jeg ikke hvad der fremkalder disse.

Hilsen Frank

Har du prøvet at scanne med Adaware?

Kan det være mine META TAGS det er galt med ??

Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Frank

<< < 12 > >>
t