En række spørgsmål (3)

Tags:    c++

Davs Alle!

Jeg har en række spørgmål som jeg godt kunne tænke mig at have svar på:

1. Jeg sidder med et program som skal kunne behandle nogen kommandoer. Det skal være fx. hvis man trykker et eller andet trækker man en værdi fra en variabel og lægger til en anden og sådan nådet.

2. Kan man spille musik i konsol app.? I såfald hvordan?

3. Hvordan for man et program til at bilve hved med at hoppe en i en funktion? (så programmet hele tiden kan tage imod brugerens input)

hilsen Rasmus
==========================
Forstyr aldrig din Fjende når han laver en feljtagelse

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Davs Alle!

Jeg har en række spørgmål som jeg godt kunne tænke mig at have svar på:

1. Jeg sidder med et program som skal kunne behandle nogen kommandoer. Det skal være fx. hvis man trykker et eller andet trækker man en værdi fra en variabel og lægger til en anden og sådan nådet.

3. Hvordan for man et program til at bilve hved med at hoppe en i en funktion? (så programmet hele tiden kan tage imod brugerens input)

hilsen Rasmus

1:
Er ikke 100% sikker på at jeg ved hvad du mener, men hvis du mener fx taste 'm' for at trække 3 fra variablen tal kan man bare lave et loop som hele tiden checker om nogle bestemte taster er trykket eller med GetChar().
Eller mener du ligesom en dos-prompt hvor programmet kan se ca. sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Skriv lige hvad du mener.

3:
Du kunne fx lave et kald til funktionen i slutningen af funktionen eller kører en løkke der hele tiden kalder funktionen, her er 2 eksempler:
Eks. 1
Fold kodeboks ind/udKode 

Eks. 2:
Fold kodeboks ind/udKode 

#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <stdlib.h>

void funk1(void);
void funk2(void);

int main(void)
{
char ch_1;
while(1)
{
printf("\\nTryk 1 eller 2 for en udregning\\nTryk 3 for at afslutte");

ch_1 = getch();
if (ch_1 == '1')
{
funk1(); /* En udregnings funktion*/
}
if (ch_1 == '2')
{
funk2(); /* En udregnings funktion*/
}

if(ch_1 == '3')
{
exit(0);
}
}
}

void funk1(void)
{
printf("\\nudrenging1\\n");
}
void funk2(void)
{
printf("\\nudrenging2\\n");
}

Håber du kan bruge det. Skriv hvis du vil have en forklaring.

-------------------------------
Det er altid godt at lære noget nyt!!

det jeg mener Rasmus(koen) er at hvis man trykker fx."m" skal programmet lægge tre til en variabel men også lægge 1 til anden.

Mage tak for svarne.

Ja:
Man kan afspille en .wav fil med PlaySound:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/multimed/htm/_win32_playsound.asp

Eller man kan programmere sine egne toner:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/playtone.html

Det forudsætter at du kører på Windows.
Hvilken kompiler?

det jeg mener Rasmus(koen) er at hvis man trykker fx."m" skal programmet lægge tre til en variabel men også lægge 1 til anden.

Mage tak for svarne.

Nu har Jens jo givet et eksempel, men jeg vil da også lige give et hvis det måske kunne hjælpe lidt.
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er et par unormale ting så jeg har prøvet at lave et par kommentarer, men forkalrer lige kort nogle af de ikk særlig normale funktioner:
"system(cls)", at skrivei system er det samme som at skrive i en konsol, så hvis du fx skriver "cls" bliver skærmen renset.
HANDLE er en type som tit bliver brugt i Windows programmering og kan repræsentere alt fra et tegne object(HDC) til et vindue(HWND), men dette er nogle andre slags handler, et handle bliver også brugt til fx multithreading, GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), giver så et output handle så du kan bruge den til at repræsentere konsollens output.
COORD er en simpel struktur som indeholder et x og et y koordinat, med disse koordinater kan man så sætte hvor man skriver(hvor cursoren er).
SetConsoleCursorPosition(), sætter hvor cursoren er ved hjælp af en output handle og et COORD objekt.
Skriv hvis der er noget andet du ikke forstår, laver også lige en simpel(dårligere) version af dette program og poster det om lidt, da dette er lidt stort og uoverskueligt for nogle.
Her er så den "lidt" simplere version:
Fold kodeboks ind/udKode 

PS: I dit program skal du huske at gøre opmærksom på hvilke taster der gør hvad og måske få h til at vise hjælp, hvis du afprøver det inden du kigger på source coden forhøjer du a, b og c med a, b og c og gør a lavere med d, b med e og c med f.

[Redigeret d. 30/07-04 22:06:44 af Rasmus(KOEN)]

Det forudsætter at du kører på Windows.
Hvilken kompiler?

Dev-c++ og ja windows

Hvad er det for et(eller flere) af spørgsmålene du ikke har fået et ordentligt svar på?
Mener ikke dette som "nu skal du snart give de UP ud!", men bare for at kunne hjælpe med det du ikke har forstået ordentligt.

Hvad er det for et(eller flere) af spørgsmålene du ikke har fået et ordentligt svar på?
Mener ikke dette som "nu skal du snart give de UP ud!", men bare for at kunne hjælpe med det du ikke har forstået ordentligt.

Du har fådet dem!

Ups

[Redigeret d. 30/11-04 17:58:51 af Rasmus Hamberg]

s

t