apache - hvordan sætter man "decimal point" /komma vs punktum

Tags:    diverse

Hej,
Jeg har ikke erfaring med apache servere, emn har lige installeret en og vil gerne have at den kører med engelsk opsætning i stedet for dansk. Dvs at "." bliver brugt til at bestemme decimal værdi i stedet for ",".
Jeg går ud fra at jeg skal ind i httpd.conf og ændre nogle liner.
Kan nogen fortælle mig hvilke?
På forhånd tak
Johannes

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor i Apache har du ikke-hele tal?

Det er ikke i apache som sådan at jeg skal benytte mig af den engelske tegnsætning...
Jeg har en dll kørende, der bliver startet op på apache serveren. Dll'en kræver engelsk tegnsætning for at kunne udføre nogle regne operationer.
mvh
Johannes

Jeg tror ikke det er noget du kan indstille i Apache. I config filen skal det altid være engelsk, med punktum, selvfølgelig. Men har din dll noget bruger input/output, som kræver kommatal, må denne enten have en indstilling, eller man må bruge det tegn, som denne dll bruger.

OK, tak Jesper, jeg prøver at tilgå dll'en på en anden måde.
Det er en delphi webserver jeg er ved at stille op og den skal i sidste ende installeres på en server med engelsk opsætning, så der er ingen grund til at jeg bruger for lang tid på at finde ud af hvorfor enten dll'en eller apache ikke vil som jeg vil - på en "dansk" maskine. :-)
tak for kommentarerne!

Jeg tror ikke det er noget du kan indstille i Apache. I config filen skal det altid være engelsk, med punktum, selvfølgelig. Men har din dll noget bruger input/output, som kræver kommatal, må denne enten have en indstilling, eller man må bruge det tegn, som denne dll bruger.

OK, tak Jesper, jeg prøver at tilgå dll'en på en anden måde.
Det er en delphi webserver jeg er ved at stille op og den skal i sidste ende installeres på en server med engelsk opsætning, så der er ingen grund til at jeg bruger for lang tid på at finde ud af hvorfor enten dll'en eller apache ikke vil som jeg vil - på en "dansk" maskine. :-)
tak for kommentarerne!

Det burde være muligt at lave sin dll så den brugte systemets "locale" istedet for en eller anden hardcoded beslutning.

Selv i Delphi :P

t