Indkøb af server

Tags:    diverse

Hejsa

jeg har lavet en hjemmeside for nogen, og jeg har været så uforsigtig at bruge php5. Det eneste webhotel jeg kunne finde der ude, som understøtter php5 er web10. Dem har jeg brugt til nogle andre hjemmesider, jeg har lavet, og php5 understøttelse er det eneste positive man kan sige om dem. Dårlig service, meget nedetid og meget få muligheder er hvad der kendetegner dem.

Jeg har derfor besluttet, at jeg vil prøve kræfter med at hoste siderne selv. Jeg skal derfor have købt mig en computer, de kan ligge på. Den skal ikke kunne det helt store. Der skal bare ligge et par små sider på den (privat side, sportsklub mm) samt billederne fra sidste fest. De vigtigste ting er faktisk strømforbrug, støjniveau og fysisk størrelse (længde x bredde x højde). Jeg har planer om at bruge linux på den, og jeg vil gerne kunne fjernstyre den fra min laptop.

Og så til spørgsmålet: Kender du til en server, som opfylder dette til en rimelig pris?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kræver ikke så meget at hoste en hjemmeside. I princippet ville du godt kunne hoste det fra din pc lige nu. Det kommer også meget an på hvor hurtig din forbindelse er. En af mine venner har lige købt en Shuttle han vil bruge til server. Den gav han 5-6000 kr. for og den var udmærket, men det kan sikkert gøres bedre.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Jeg læste for ikke så længe siden en artikel i PrivatComputer (magasin) der omhandlede hvordan man lavede sin egen mp3-server.
Til dette brugte man en Linksys NSLU2 lagringsenhed, og modificerede derefter dens opsætning så den fungerede som en mp3-streamer. Det skulle angiveligt være nemt at gøre det samme, så den vil kunne fungere som en www-server osv.

Den koster 6-700 kr (set på edbpriser), men det er selvfølgelig uden de eksterne harddiske.

Jeg kan ikke forestille mig at denne løsning vil koste ret meget på el-regningen, men jeg har ikke lige fundet nogle eksakte data om dette.

På flg. side er der også en række artikler om hvordan man hacker NSLU2'en:
http://www.tomsnetworking.com/Sections-article85.php

+:
Strømforbrug fundet til: max 10 Watt
- 5V DC, Maximum 2 Amps, 100-240V AC, 50-60Hz
Power Adapter Provided

[Redigeret d. 08/09-05 23:00:46 af Simon Jensen]

Grunden til at jeg ikke vil gøre det fra min laptop er, at den står ved siden af min seng, og der gider jeg ikke have den stående tændt mens jeg sover. Desuden vil det også forhindre mig i at tage den med mig.

Læste også artiklen for ikke så lang tid siden. Troede kun man kunne lave den om til en mp3-streamer.

G e-- h! !r y--

Hejsa

jeg har lavet en hjemmeside for nogen, og jeg har været så uforsigtig at bruge php5. Det eneste webhotel jeg kunne finde der ude, som understøtter php5 er web10. Dem har jeg brugt til nogle andre hjemmesider, jeg har lavet, og php5 understøttelse er det eneste positive man kan sige om dem. Dårlig service, meget nedetid og meget få muligheder er hvad der kendetegner dem.

Jeg har derfor besluttet, at jeg vil prøve kræfter med at hoste siderne selv. Jeg skal derfor have købt mig en computer, de kan ligge på. Den skal ikke kunne det helt store. Der skal bare ligge et par små sider på den (privat side, sportsklub mm) samt billederne fra sidste fest. De vigtigste ting er faktisk strømforbrug, støjniveau og fysisk størrelse (længde x bredde x højde). Jeg har planer om at bruge linux på den, og jeg vil gerne kunne fjernstyre den fra min laptop.

Og så til spørgsmålet: Kender du til en server, som opfylder dette til en rimelig pris?

Hvilken forbindelse har du ?

- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET

Hvilken forbindelse har du ?

Hvorfor?

Cybercity ADSL 2Mbit down / ?? up

Hejsa

Hej Jesper.

Hvis jeg var dig, så ville jeg blot købe en gammel maskine, og tro mig, du kan nøjes med 400mhz, 64mb ram, 4gb harddisk til dit lille hjemmeprojekt.

Det var hurtigt om fysiske krav.

Bagefter kan du så overveje om du ville gøre den lydløs som du snakkede om, der kan du eventuelt bare gå ud og købe dig en ny blæser til CPU'en og en ny strømforsyning (Hvis du føler den gamle strømforsyning larmer for meget).
Fysisk størrelse af computeren: Hvis motherboardet tillader det, så kan du jo nøjes med et alm kabinet eller mindre (Du kan finde mange små motherboards i den størrelse)

System? Jeg er ikke Linux Freak, så jeg vil ikke vade ind i det univers, dog vil jeg da lige sige at Linux er exelent til PHP (Da det så vidt jeg ved er udviklet til Linux), dog kan det tilføjes at hvis du vil køre WIN XP, så bare installere de rigtige komponenter og lader dem køre under services så de starter op automatisk ved maskine start, så skulle det kunne passe sig selv. Dog skal du tænke på, at hvis du vil have højere sikkerhed, så skal du pille endnu mere ved det.
Deri kan du osse "fjernstyre" maskinen fra din bærbar via Remote Assistance.

Du kan osse vælge en løsning der er tidskrævene; Skaf dig W2K3, og så sæt det rigtigt op, så skulle den være der ;)

Det kræver ikke så meget at hoste en hjemmeside. I princippet ville du godt kunne hoste det fra din pc lige nu. Det kommer også meget an på hvor hurtig din forbindelse er. En af mine venner har lige købt en Shuttle han vil bruge til server. Den gav han 5-6000 kr. for og den var udmærket, men det kan sikkert gøres bedre.

G e-- h! !r y--

Det er ganske simpelt ja, det er dog ikke en klog idé når manden netop skal bruge sin bærbar dagligt og ikke har den koblet på nettet konstant ;)

Truxiz

PS. Ved ikke hvad der skete, men, første gang jeg kiggede i tråden manglede der nogle svar som først kom frem bagefter, derfor jeg ikke har kommenteret de andre indlæg B)

[Redigeret d. 09/09-05 09:09:03 af Danni]

Tak for forslagene. Jeg har fundet ud af at en i min familie har en computer, de ikke bruger mere, og den har jeg lånt ind til videre.

Jeg har lige et andet spørgsmål: Hvordan skal min internetforbindelse (router+switch+firewall) konfigureres, for at man kan se hjemmesiden fra andet end localhost?

Hov, undskyld jeg helt har glemt denne tråd.

t