Underlig pc!!

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Jeg har haft en masse problemer med min pc her på det sidste. Det hele startede med en blå skærm (fault_in_nonpaged_area). Den kom rimelig ofte så jeg valgte at formatere c:/ og så installere nyt windows.

Den blå skærm forsvandt men så begyndte det at gå HELT galt. Når jeg sad og spillede Counter-Strike skete følgende:
1. Der kommer en ny blå skæm med følgende: kmixer.sys
2. Blå skærm med fejl i: win2k.sys
3. Andre gange kom der bare en blå skærm uden nogen tekst
4. Pc'en genstartede uden nogen advarsel.

Det gad jeg så ikke! Nu sidder jeg så med endnu en ny installation af windows. Der kommer ingen blå skærme. Men lige pludselig mens jeg sidder og arbejde i windows genstarter den. Og det er ikke fordi min pc er for varm. Min cpu har aldrig været over 50 og ligger normalt på 40-45.

Så hvis nogen har en god ide til hvad det kan være så meld gerne tilbage! :)

PS: Jeg har installeret nyt hardware men har testet med det gamle igen og det gjorde ingen forskel...

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du "testet" dine RAM? Ha ha.

Okay, du skal hive lortet fra strøm og tage den ned til din lokale data-Palle og bede ham gennemgå hardwaren.

Det er en hardware-fejl.
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Du har selvfølgeig husket at installere en firewall ikke?
I så fald hvilken?
Har du opdateret windows fra windowsupdate?
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Du har selvfølgeig husket at installere en firewall ikke?
I så fald hvilken?
Har du opdateret windows fra windowsupdate?
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Ja jeg har firewall. Det er Norton Internet Security 2005 som jeg har haft længe...

Og ja jeg har fuldopdateret mit windows! :(

Har været ude for den med pc'en helt umotiveret genstarter. Den plejer at sige at det er nvidias skyld (jaja...skyder skylder på andre :D). Windows siger at det er grafikkortdriverne der gør det.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

[Redigeret d. 22/08-05 13:35:46 af Jonas (Decko)]

Har været ude for den med pc'en helt umotiveret genstarter. Den plejer at sige at det er nvidias skyld (jaja...skyder skylder på andre :D). Windows siger at det er grafikkortdriverne der gør det.

G e-- h! !r y--

[Redigeret d. 22/08-05 13:35:46 af Jonas (Decko)]

Jeg har hentet den nyeste driver til mit kort... og den var fra ATI! ;) Men min pc gjorde det også inden jeg fik den driver! :S Det er det der gør det hele ekstra underligt!! :S

Da du geninstallerede windows. Kom problemet så efter du lagde et bestemt program ind? Evt. noget der kører i baggrunden og fucker op.

G e-- h! !r y--

Da du geninstallerede windows. Kom problemet så efter du lagde et bestemt program ind? Evt. noget der kører i baggrunden og fucker op.

G e-- h! !r y--

Nej det var det faktisk fra start...! Den havde også problemer med at installere windows... den installerede det nok ca 3 gange... Altså den skrev: Genstarter installationen når jeg var på vej ind i windows... men til sidst virkede det....

Lyder som enten en driverfejl eller hardwarefejl.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Fejlen "fault_in_nonpaged_area" tyder umiddelbart, ud fra navnet, på at der er problemer med dine RAM eller lign.(Muligvis MMU)!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Kunne være dne havde ændret sig efter han havde installeret nyt hardware men ja, ellers kunne det godt tyde på ram fejl. Det burde dog ikke tvinge de genstarter han snakker om, kun windows crash.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

<< < 12 > >>
t