Hej.
Skal i uge 46 have praktik (som alle 9 klasser jo gør).
Problemmet er bare at jeg ikke hved lige precis hvor jeg vil være
Skal være noget med Programmering
og gerne noget med internationale produkter
Hvor skal jeg være?
Ps.
Har ansøgt IO GAMES (HITMAN) og Skype, uden positivt svar
Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz
Make you glad to change the world
Da jeg gik i 9. klasse(praktik) var jeg i Lego Engineering(bla. daværende softwareafdeling), hvor jeg de første to dage hovedsageligt sad og "legede" med nogle af deres daværende nyere produkter der kunne programmeres på forskellige måder.
"Vejlederen" som jeg havde de to første dage virkede ikke over engageret i mig, dog enkelte gange fik jeg set lidt af hans ongoing project.
På tredje dagen fik jeg en ny "vejleder" som de to andre dage allerede havde taget kontakt til mig og viste større engagement i mig.
Han havde i C programmeret bunden af et pacman lignende spil - eftersom jeg på det tidspunkt ikke kendte til C(Delphi var det eneste "rigtige" programmeringssprog jeg havde arbejdet i) gav han mig til opgave at bygge videre på det spil (styringen af pacmanden, point, at fange fjenden, som blev kaldt guf i spillet, osv...). Derudover fik jeg næste dag et produkt og skulle prøve at lave en rapport om produktet. Hvad var det? Indhold? Hvordan virkede det? Hvordan var det bygget? ..
Den sidste dag var jeg i elektronik afdelingen som lå et helt andet sted end engineeringafdelingen.
Programmering og gerne noget internationalt er nok formentlig ikke det en 9. klasses elev skal forvente han kommer rigtigt til at stifte bekendtskab med selvom han er i "praktik". Det kræver jo også noget faglighed at kunne forstå parameterne i et produkts udviklingsproces.
Desuden er det nok ikke alt de vil have en 9. klasses elev skal se(i LEGO var det ik alt jeg lige måtte høre eller se - havde inden fået at vide at jeg enkelte gange kunne få at vide at jeg ikke skulle gå og fortælle hvad jeg havde set).
I IO Games(Hitman) som jo har en vis position internationalt kunne jeg tro(men ved det jo ik
) at diskretionen har et hvis niveau.
Jeg synes dog at det lyder spændende hvis man kunne komme ind hos IO Games og ¡Held og Lykke! med dine ansøgninger.
Hilsen
MF