Praktik

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.
Skal i uge 46 have praktik (som alle 9 klasser jo gør).
Problemmet er bare at jeg ikke hved lige precis hvor jeg vil være

Skal være noget med Programmering
og gerne noget med internationale produkter

Hvor skal jeg være?

Ps.
Har ansøgt IO GAMES (HITMAN) og Skype, uden positivt svar :(

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.

Hvor skal jeg være?

Ps.

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Jeg tror det er meget svært at få praktikplads i den slags virksomheder, prøv noget i dit eget område, eller snak med din studievejleder om han/hun har nogen forslag-

Anbeflader IKKE programmering som praktik. Du vil ikke kommer til at lave noget det bliver dødsygt. Jeg siger det fordi mange jeg kender har kedet sig ihjel på grund af manglee instats som de ikke havde en chance for at lave.

Hvor skal jeg være?

Der findes andre spændende softwarevirksomheder. Du kan prøve TSW (www.tsw.dk) - ejeren er også manden bag denne side - eller Sguft (www.sguft.com) der også har en række spændende projekter kørende. Begge bruger en del Delphi i deres arbejde (især Sguft, der er kendt som hard-core konsulenter på Delphi-området), så du kan jo også bruge din eksisterende viden og erfaring. :-)
--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog

Tjaaa... Men jeg er meget krævende :D Og studie vejlederen anbefagler selv at finde!

IO GAMES sagde iøvrigt ja til pragtik, men bare først i februar da der er kø af folk der vil have praktik der... Men det var muligt! Så hvorfor skulle andre så heller ik?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

User
Bruger #710 @ 20.08.05 22:50
Hej.
Hvor skal jeg være?
Ps.

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Da jeg gik i 9. klasse(praktik) var jeg i Lego Engineering(bla. daværende softwareafdeling), hvor jeg de første to dage hovedsageligt sad og "legede" med nogle af deres daværende nyere produkter der kunne programmeres på forskellige måder.
"Vejlederen" som jeg havde de to første dage virkede ikke over engageret i mig, dog enkelte gange fik jeg set lidt af hans ongoing project.
På tredje dagen fik jeg en ny "vejleder" som de to andre dage allerede havde taget kontakt til mig og viste større engagement i mig.
Han havde i C programmeret bunden af et pacman lignende spil - eftersom jeg på det tidspunkt ikke kendte til C(Delphi var det eneste "rigtige" programmeringssprog jeg havde arbejdet i) gav han mig til opgave at bygge videre på det spil (styringen af pacmanden, point, at fange fjenden, som blev kaldt guf i spillet, osv...). Derudover fik jeg næste dag et produkt og skulle prøve at lave en rapport om produktet. Hvad var det? Indhold? Hvordan virkede det? Hvordan var det bygget? ..
Den sidste dag var jeg i elektronik afdelingen som lå et helt andet sted end engineeringafdelingen.

Programmering og gerne noget internationalt er nok formentlig ikke det en 9. klasses elev skal forvente han kommer rigtigt til at stifte bekendtskab med selvom han er i "praktik". Det kræver jo også noget faglighed at kunne forstå parameterne i et produkts udviklingsproces.

Desuden er det nok ikke alt de vil have en 9. klasses elev skal se(i LEGO var det ik alt jeg lige måtte høre eller se - havde inden fået at vide at jeg enkelte gange kunne få at vide at jeg ikke skulle gå og fortælle hvad jeg havde set).
I IO Games(Hitman) som jo har en vis position internationalt kunne jeg tro(men ved det jo ik :) ) at diskretionen har et hvis niveau.

Jeg synes dog at det lyder spændende hvis man kunne komme ind hos IO Games og ¡Held og Lykke! med dine ansøgninger.

Hilsen
MF

Han fik jo dårligt svar fra IO... =S

Der findes andre danske spil udviklings firmar prøv dem.

Hej

Først lige til trols!

For at jeg kan komme i praktik SKAL det være et registreret firma jeg har fundet!

Efter hvad jeg hved har Kasper(TSW) ikke et firma men har det kun som en fritidsbeskæftigelse imens han tager sin uddanelse - og så selvfølgelig tjenner lidt til dagen og vejen!

Kender ikke www.sguft.com. Er det et registreret firma?

Jeg kan godt se at der selvfølgelig er mange firmaer som bare vil sætte en til kedeligt arbejde hvis man vælger noget med programmering!
Men hved bare ikke rigtig hvad andet jeg junne vælge. Har du en ide? Gider ikke repererer computere!

Lego lyder faktisk som et godt firma, da det, udover at gå falidt, har mange spil projekter igang...

Og Rasmus hvilke andre spilfirmaer findes der i Danmark... :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Efter hvad jeg hved har Kasper(TSW) ikke et firma men har det kun som en fritidsbeskæftigelse imens han tager sin uddanelse - og så selvfølgelig tjenner lidt til dagen og vejen!

Kender ikke www.sguft.com. Er det et registreret firma?

Mig bekendt er begge firmaer registrerede, og jeg mener også at KasperTSW for tiden arbejder med TSW på fuldtid (eller gerne vil, i hvert fald).
--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog

No way...
Jeg tror lige jeg skaber kontakt med Kasper(TSW) for at få det bekræftiget. Og hører om han kunne tænkte sig en praktikant. Han hved jo hvad jeg kan :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Der er bl.a. Deadline Games; så er der jo også dem, der har lavet det dersens mafia-spil, men kan ikke huske navnet... Det er altså danske spiludviklere vi snakker om.
Og det er IO Interactive, ikke Games. Hvis du skrev "IO Games" til dem, var det måske derfor de "ikke kunne tage imod dig lige i øjeblikket"! :D

<< < 12 > >>
t