PC skal ringe mig op

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Er det egenligt muligt at få min pc til at ringe mig op via modem og er det også muligt for mig at ringe min pc op???

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det egenligt muligt at få min pc til at ringe mig op via modem og er det også muligt for mig at ringe min pc op???

G e-- h! !r y--

Hvordan ringe op? altså som i telefoni?

Altså jeg skulle mene at med SkypeOut får du tildelt et telefonnummer så du kan ringe din PC op, og vice versa, men det kræver vel at du sidder ved den for at ringe den anden vej?

Ja..altså jeg mener at pc'en skal ringe mit mobilnummer op og f.eks. afspille en lyd.

G e-- h! !r y--

Det burde være rimelig let at lave et lille program der snakker med dit modem, som kan ringe op eller tage telefonen når den ringer.

Man bruger AT kommandoer. Jeg har et meget simpelt program her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/modem.html

For at ringe op sender du:
ATD12345678

Det burde være rimelig let at lave et lille program der snakker med dit modem, som kan ringe op eller tage telefonen når den ringer.

Man bruger AT kommandoer. Jeg har et meget simpelt program her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/modem.html

For at ringe op sender du:
ATD12345678

Jeg har meget dårlige erfaringer med at compile c kode. Kunne jeg få dig til at gøre det for mig??
G e-- h! !r y--

Det skal lige bemærkes at med AT kommandoer laver man en data forbindelse. Det vil i de fleste tilfælde sige at du skal have "terminal program" i den anden ende til at modtage det du sender.

Du kan ikke med normale AT kommandoer ringe op til mobilen og få den til at spille en melodi.

Prøv at starte hyperterminal (hvis du har windows), og leg lidt med AT kommandoer.

Jeg har meget dårlige erfaringer med at compile c kode. Kunne jeg få dig til at gøre det for mig??

Jeg kan godt kompilere det for dig, men er det ikke bedre at du lærer at kompilere det, så kan du også rette i det?

Jeg kan godt kompilere det for dig, men er det ikke bedre at du lærer at kompilere det, så kan du også rette i det?

Jo det har du nok ret i. Hvad skal jeg bruge??

G e-- h! !r y--

Download og udpak:
http://prdownloads.sourceforge.net/dev-cpp/devcpp4.zip

Derpå kører du setup.exe

Jeg har fundet et komponent så jeg kan sende kommandoer fra delphi. Men når jeg eks. ringer op kommer der en fejl der siger "No dial tone". Jeg vil gå ud fra det er fordi modemmet ikke er sat til min telefonlinje. Men hyperterminal kan sagtens ringe op uden at stikket er sat i. Jeg bruger et komponent fra papro-pakken.

G e-- h! !r y--

No dialtone plejer i hvert fald at angive at stikket ikke er sat i. Det er jo også lidt svært at komme nogen vejne uden et stik til modemet?

Har du prøvet at smide stikket i?
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

<< < 12 > >>
t