Webhotel til virksomhed

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Jeg er igang med at undersøge muligheden for at oprettet en online forhandler.

Jeg skal i den forbindelse finde en stabil webhost. Det er vigtigt at der understøttes php og de betalingssystemer, som f.eks. dibs bruger.

Jeg har kigget lidt på b-one.dk, men er det noget, som kan anbefales til dette?

Jeg vil meget gerne høre erfaringer og hvis der er nogen, som kender til, hvad andre virksomheder bruger, vil jeg meget gerne vide mere.

Tak

18 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er jeg skam også helt indforstået med og mange tak :-)

Jeg bruger Bankoverførsel og efterkrav. Jeg bruger ikke kortbetaling men hvis der kom lidt mere omsætning kunne det godt tænkes at jeg vil bruge det.

men hvis du vil have mere at vide om osc. kan du gå ind på openforum.dk

Et andet spørgsmål af interessen skyld hvad vil du sælge

Jeg kontaktede B-one med henblik på at høre mere om understøttelsen, men det lader ikke til at man kan køre med betalingssystemer på deres servere, altså f.eks. sådan et som www.dibs.dk tilbyder.

Jeg har oprettet en tråd på openforum.dk og håber folk vil være behjælpelige :)

Vi kommer til at sælge hardware, men koncentrerer os om et enkelt markedssegment, dels fordi vi har kompetencen (erfaring, arbejde etc.), dels fordi det ikke er så udbredt endnu.
Mere kan jeg desværre ikke afsløre :)

Jeg ville *ALDRIG* nogensinde hoste en shop hos b-one. Hvis man endelig er ude efter en billig udbyder er unoeuro langt at foretrække.

Hvis du faktisk vil have stabil hosting, så prøv at kigge på pil.dk
Pil har også deres egen betalignsgateway.

Er selv vedligeholder af en større eCommerce løsning. Den kører vi på egen server hostet hos nmnet.dk.

Men stabil hosting koster altså mere end b-one eller surftown :) Kommer selvfølgelig an på dit behov, men til en virksomhedsløsning ville jeg betale for plads hos fx. pil.dk
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Tak for dit syn. Jeg har også fuldstændig fravalgt surftown og b-one nu af flere grunde. Jeg har dog kigget lidt på http://www.elitehost.dk/ - som jeg rent faktisk ser som et reelt alternativ. Hvad mener du om det?

Pil.dk's betalingsgateway virker umiddelbart dyrere end f.eks. den DIBS tilbyder eller overser jeg noget?

Hvis jeg kan tillade mig at spørge, hvilket betalingssystem kører I så i jeres eCommerce løsning?
Hvad er forskellen på eCommerce og osCommerce?
Og hvordan klarer I gebyrerne på de forskellige korttransaktioner med systemet (de er jo forskellige fra kort til kort og osCommerce har ikke defineret dette i modulerne, har det?)?

Jeg håber det er muligt at besvare min evige strøm af spørgsmål. takker :)

Elitehost.dk ser umiddelbart ganske udemærkede ud. Det eneste jeg kunne være nervøs for er at de ligesom mange andre bare hopper frem og egentlig ikke ved noget om hosting. De er sikkert mere stabile end b-one og surftown. Men hvis du forventer at sikkerheden er i top og at de ved hvad de snakker om, så ville jeg ikke vælge dem.

Pils betalingsgateway er billigere end DIBS. DIBS mindste pakke koster 395,- kr om måneden. Pils Pro pakke koster 900,- kr pr. kvartal. Altså 300,- kr om måneden.

Som betalingsudbyder har vi allieret os med Worldpay.com. Worldpay er ret store, ja faktisk står RBS en af verdens største banker bag dem :)

eCommerce er bare en generel betegnelse for e-handel. Hvorimod osCommerce er et færdigt butikssystem lavet i PHP.

Hos os gør vi det at vi lader kreditkort gebyret indgå i prisen, da vi gennem worldpay betaler et fast procent beløb. Jeg ved ikke præcis hvad kortgebyr er gennem PBS, og jeg må tilstå jeg heller ikke kender osCommerce godt nok til at svare på om man kan lave differentierede gebyrer.

Håber dette kunne besvare nogle af dine spørgsmål ellers vender du jo bare tilbage hvis der er noget du er i tvivl om.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Pil.dk virker helt sikkert, som en god løsning.

Jeg bliver nok nødt til at uddybe shoppens koncept lidt for at få yderligere hjælp.
Det er også meningen, at den skal tilhøre Edbprisers database og muligvis Gate2Prices.
Derfor skal vi have en form for modul til automatisk at gøre dette.

I den forbindelse fandt jeg også ud af at osCommerce har nogle mangler, eksempelvis førnævnte.

Jeg søgte lidt på det og fandt den her samlede løsning:
http://www.bgsys.dk/lux/index.php?cPath=28&osCsid=06e48cc3a4b091ae9627d3416f563736

Man kan købe deres Lux pakke og så får man en masse ekstra moduler, som f.eks. RMA modul, samtidig med, at man har mulighed for at opgradere til et Edbpriser modul.
De vil dog have at man også hoster på deres side og det er jeg ikke interesseret i.

Hvis jeg nu valgte Pil, deres betalingsgateway og oprettede mig hos PBS, så ville det jo også være oplagt at vælge standard osCommerce løsningen. Men hvordan skulle jeg så opdatere priser til f.eks. Edbpriser? Hvordan skulle jeg håndtere RMA sager?
Jeg er lidt i tvivl for supporten ydes jo egentlig blot gennem openforum.dk, så man står mere eller mindre selv for den.

Er det ikke en smule risikabelt?

Hvad med f.eks. Dandomains samlede løsning med webshop og hele molevitten? Jeg har bemærket at flere it-butikker bruger denne løsning ved at slå dem op på DKHostmaster.

[Redigeret d. 07/08-05 12:25:41 af morten jensen]

Med hensyn til at opdatere priser mod edbpriser og g2p.dk, aner ikke hvordan man interfacer med dem. Men, kunne forestille mig det var forholdsvis simpelt, hvis der ikke allerede var moduler til det, som lå gratis fremme til osCommerce.

Du kunne jo prøve at kontakte EDBPriser for at høre om de kendte til den slags løsninger :) Ellers er jeg sikker på du kan finde en på openforum.dk som kan lave en løsning uden det kommer til at koste dig millioner :)

Jeg synes absolut det er et godt skridt at vælge at hoste det selv.

Og jo, du har selvfølgelig problemer med support ved ikke at købe en løsning, som fx. dandomains. Det er en beslutning du skal gøre op med dig selv. Tilgengæld findes der en masse gratis moduler til osCommerce. Dandomains bliver ikke ændret med mindre dandomain har lyst til det.

Det ville måske ikke være nogen dårlig ide at finde frem til en programmør på openforum.dk som du evt. kunne alliere dig med. Jeg kender desværre ikke produktet, så alle de produktspecifkke spørgsmål kan jeg ikke rigtig svare på.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Nej naturligvis ikke. Jeg skriver bare alle mine bekymringer, dels i håb om at der kommer tilbagemeldinger her, dels for at få tænkt dette igennem. :)

Som det ser ud lige nu har jeg kigget på tre løsninger:

1. Pil.dk. Jeg kan ikke helt gennemskue deres priser. Er de 200,- (Registrering af .dk domæner (inkl. første års afgift)) uden tillæg?
I så fald vi det jo cirka komme til at koste (pr. måned):
200/12 = 17,- (webhotel)
300 (betalingsgateway)

I alt: 317,-

Hertil kommer så osCommerce med forskellige moduler, som jeg bliver nødt til at tilføje. Det er f.eks. Edbpriser, RMA system, Faktura system, mailing liste (?) og så virker det ikke optimalt med de forskellige gebyrer. (jeg ser dog på openforum, at det er ved at udvikle et modul - måske).

2. Dandomain:

Pr. måned: 1000,-

Her følger hotel, betalingsgateway, mailingliste, fakturasystem mm. med senere mulighed for tilknytning til Edbpriser.

3. Dette modificerede osCommerce system:
http://www.bgsys.dk/lux/

Der koster knap 450,- om måneden med betalingsgateway og hosting, dog tvivler jeg på kvaliteten af det hele.
Der medfølger dog gebyrsystem, mailingliste, RMA system mm. og med senere mulighed for tilknytning til Edbpriser.

Jeg er ret usikker på nummer 1 og 3. Jeg ved ikke om jeg kan få nummer 1 til at køre optimalt og jeg ved ikke om jeg tør prøve nummer 3.
Nummer 2 er jo forholdsvis sikker også idet jeg nu ved at flere andre af mine kommende konkurrenter bruger det. Men desværre også den dyreste løsning.

Jeg forventer ikke at I tager valget for mig, forstå mig ret. Det er bare hvad der kører gennem mit hoved og som mange nok ved kan man let stirre sig blind, hvis man ikke modtager input udefra.
Alle kommentarer, andre forslag osv. er mere en velkomne.

Og mange tak for hjælpen til alle indtil videre. Det har virkelig hjulpet mig godt på vej :-)

Lige med hensyn til pil.dks priser..så er det 300,- om måneden for webhotellet alene. Dertil kommer så betalingsgateway på henholdsvis 150 eller 300 oveni.

Dandomain er 1000 plus integration til edbpriser.dk eller g2p.dk på 98,- kr oveni.

De sidste synes jeg er en dårlig løsning. Jeg tvivler stærkt på deres tekniske og generelle kompetencer.

Fordelen ved at tage dandomain er at du kan hive fat i dem omkring support eller hvis du ikke lige er helt med på en eller anden ting.

Fordelen ved at hoste selv hos pil.dk er at du har helt kontrol over din platform, og kan senere integrere eller bygge videre på det. Der kan være en lille ekstra kostpris ved at få en til at producere et edbpriser elelr g2p modul, hvis ikke de findes gratis. Eller du kan evt. betale dig fra at få det sat op. Hvilket nok skal vise sig at være billigere i længden. Bare på det første år vil du have 7776,- kroner at gøre godt med, som du har sparet ved at vælge pil.dk

Det skal du nok kunne få en til at sætte systemet op for, og evt skrive et edbpriser/g2p modul. Måske endda lidt andre småting?
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

<< < 12 > >>
t