Projekt Orpha

Tags:    diverse

her forleden dag blev jeg kontaktet af nogle der kaldte sig projekt orpha, som sagde de ville lave deres eget systyresystem helt fra bunden...
det viste sig hurtigt de var nogle noobs, og jeg fik dem så overtalt til at kode det på linuxkernen... hvilket det viste sig de heller ikke formåede...
her er en log fra da jeg sagde op:
www.ctcsite.dk/sjovlog2.txt

hvad meningen med dette indlæg er? lad vær at blive lokket med af projekt orpha... de formår ikke at løse den opgave de selv har sat op... de resurser i bruger på at tilmelde jer og derefter sige op er spild af tid...

Øhhhh... Målet er at lave et OS som er let og installlere, og lederen har ingen erfaring med OS udvikling? Det er selvfølgelig logisk, og en del af den almene ledelsesstruktur, at den overordnede har kendskab til de underliggende arbejdsprocesser. Ellers er der vel intet lederen kan præstere i forhold til administrering af resourcer og arbejdskapacitet, og er i det tilfælde kun en merudgift.

Denne kommentar er ikke ment som en nedgørelse af Orpha, som helt sikker bliver noget stort indenfor 5 år. De har jo allerede præsteret at lave et banner.......

MvH

Stefan Svensson
http://www.remote-unlock.dk

De har jo allerede præsteret at lave et banner.......

Dvs. der er flere jokes i serien?

Jeg prøvede at google dem, men hvis de har et website er det åbenbart for ubetydeligt til at blive indexeret af verdens førerne søgemaskine.

- karmazilla -

Dvs. der er flere jokes i serien?

Jeg prøvede at google dem, men hvis de har et website er det åbenbart for ubetydeligt til at blive indexeret af verdens førerne søgemaskine.

- karmazilla -

Ved mig er de nummer #3. Det er godt nok et link til deres nye side, men stadig væk.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Han var fandme dum :D. Synes det er utroligt at de laver en "Donér" side. Enhver form for donation ville da være spild af penge. Med 2 programmører bliver de der ikke færdige før i det næste århundrede.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Et eller andet sted er vi vel alle sammen nybegyndere, eller har været det.
De færreste starter med styr på det hele.

Hvis noget, så syntes jeg at tonen var dum, hvis man vil have hjælp skal man nok være lidt mere ydmyg ... men det er bare min mening.
Herinde på udvikleren ser jeg meget ofte folk med spørgsmål som er alt andet end ydmyge .. "svar på det her", store bogstaver, kræve kræve og den slags :)
Ikke at folk skal tigge heller, men ingen herinde skylder de spørgende noget .. som jeg ser det giver man dem en gave når man hjælper dem.

Tid er også kostbart.

Det var mine 25 øres mening.

:)

Et eller andet sted er vi vel alle sammen nybegyndere, eller har været det.
De færreste starter med styr på det hele.

Hvis noget, så syntes jeg at tonen var dum, hvis man vil have hjælp skal man nok være lidt mere ydmyg ... men det er bare min mening.
Herinde på udvikleren ser jeg meget ofte folk med spørgsmål som er alt andet end ydmyge .. "svar på det her", store bogstaver, kræve kræve og den slags :)
Ikke at folk skal tigge heller, men ingen herinde skylder de spørgende noget .. som jeg ser det giver man dem en gave når man hjælper dem.

Tid er også kostbart.

Det var mine 25 øres mening.

:)

Går man med i et projekt der skal lave et styresystem, som består af to programmører og en 12 årig knægt som leder, så får man da også selv hvad man beder om. Fik du en kontrakt, som du skulle skrive under på? Enten med digital signatur eller andet?
Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

Ved mig er de nummer #3. Det er godt nok et link til deres nye side, men stadig væk.

MH.
The-Freak

Hmm.. har fundet det..

Den her er god:

Gæst:
"Hvilket sprog har i tænkt jer at skrive det i ?"

Svar fra Jonas:
"Til at starte med, bliver det nok Dansk og så efter følgende Engelsk."

apoltix forsøger at ryde op:
"Tror bestemt ikke, at det var det, han mente. Jeg tror, at han mente om det skulle være fx. C++ osv."

men Jonas er stadig ikke helt sikker:
"Hmm det kan jo også være det... Kan forstås på to måder"

:p

Heh :)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

LMAO :D

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

HAhaha!!... Eeeejha :D
Vi er trods alt mennesker... desværre. Men det her er godt nok rimelig ærgeligt.
Det er selvfølgelig godt at se at der er nogle der har store ambitioner, men man bliver jo også nød til at være lidt realistisk. Det hele kommer jo ikke af sig selv.

t