nedclocking

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.
Min CPU får det sommetider ret varmt, også selv om jeg har en vandkøler på 6,5 liter siden af min pc! (er også lidt underligt :D)

Derfor tænkte jeg om man enlig ikke kan ned-clocke cpu'en, så den ikke arbejder så hurtigt, og derfor ikke varme så meget :S

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men har den altid været så varm, eller er det opstået i forbindelse med noget?
Og har du tjekket efter om køle-elementet sidder korrekt monteret?

Alt efter hvilken CPU det er kan du nok godt. Men hvad er det for en CPU og hvor varm bliver den ?

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg har en AMD Athlon 64 4000+ CPU med 939 Socket...

Det skifter meget mellem temperaturen.. Spiller jeg half-life 2, så går den gerne på på de der 80 grader. Min computer kan ikke gå over 80 grader, så vil den lukke ned! (hvilket sker meget)

I kan også se at CPU'en har rigeligt, så jeg godt kan overleve hvis den er nedclocket!

Programmet må gerne være let, så jeg i nogle eks. hurtigt kan ændre den til normal igen...

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Jeg tror ikke du kan clocke den med et program. Der skal noget roden med motherboardet til. Hvis du har manualer til dit motherboard skal du finde ud af hvordan du stiller hastigheden på din FSB(FrontSide Bus).

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Mon ikke køle-blokken sidder forkert på CPU'en? Eller noget...
Har du prøvet at tage den af, og på igen?

Jeg vil helst have en mere let måde, da jeg nu også stadig gerne vil kunne spille nogle spil, også sådan!

Der må da findes en måde! Man kan jo let clocke med et program, hvorfor så ikke nedclocke?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Jeg vil helst have en mere let måde, da jeg nu også stadig gerne vil kunne spille nogle spil, også sådan!

Der må da findes en måde! Man kan jo let clocke med et program, hvorfor så ikke nedclocke?

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Prøv evt. at kigge i bios'en. Er ikke sikker men vørd at prøve.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

Det kan jo være her i sommeren det er galt, jeg har selv samme problem med min bærbare (skal dog have den byttet da jeg ikke er tilfreds med ikke tilstrækkelig køling) men der er mange computere der har problemer med varmen om sommeren.

Ja ja... Men er det ikke bare lidt mystisk når jeg har oftret 1300 kr på en vandkøler på 6,5 liter... Vandkølere skulle jo ellers være det bedste på markedet! Og 6,5 liter er ikke helt dårligt!

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Ja den er sat ordenligt!... Kan også mærke den køler, og at vandet i køleren bliver varmt!

Min pc er ret ny, og jeg har prøvet at have 3 forkællige kølere i! Ingen af dem har køler den optimalt (vandkøleren har dog været den bedste)...

Den laver bare meget varme...

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

<< < 12 > >>
t