ARG - Geninstallering af windows - ET MARERIDT!

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej udviklere

Jeg vil geninstallere mit windows og da jeg prøvede på dette for et par måneder siden skete følgende:

Den bootede fra cd'drevet hvorefter beskeden:

initialiserer og konfigurerer hardware osv osv (den sorte skærm med den enkelte hvide tekstede linie)

Derefter burde følge en blå skærm hvor den kopierer kerne filerne over. Men dette kommer aldrig, min skærm går sort, eller det vil sige ikke sluk sort, men bare sort.

Jeg tænkte jeg ville prøve at fjerne det eneste nye hardware som jeg havde fået siden sidste install, mit lydkort. Prøvede dette, og det virkede stadig ikke. Og det skal siges at jeg havde installeret med denne cd før.

Tænkte jeg ville vente lidt og se om jeg ikke kunne låne en windows cd af nogen og se om det på nogen måde virkede :S Men ak nej, nu sidder jeg igen med den sorte skærm og kan ikke på nogen måde komme videre..

Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre? Hjælp ønskes, selv den mindste kommentar hjælper

Mvh
Lasse

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder besynderligt .. men prøv...

Clear din bios ... Der sidder en lille jumper (lus) på din bundkort hvor der står noget alla "cls cmos" eller noget i den stil .. ellers står det i din bundkorts manual .. den jumper skal flyttes fra ben 1&2 til 2&3 og tilbage igen .. så er din bios nulstillet ..

Der efter skal du prøve at sætte "Bios CacheAble" til False/Disable og hvis din installation stadig ikke kan køre så prøv at sætte den til True/Enable og se om den så kan ... som regel skal den stå i False/Disable ...

Ellers kan du bare skrive igen..

ell
Msn : xcc2@hotmail.com
Mail : Skov@xcc.dk

[Redigeret d. 06/07-05 07:32:08 af Morten Skov]

[Redigeret d. 06/07-05 07:32:32 af Morten Skov]

Dette har jeg prøvet før, det viste sig at være en død CPU.
Prøv at skaf en anden CPU der passer i dit socket, og prøv med den.

Det lyder besynderligt .. men prøv...

Clear din bios ... Der sidder en lille jumper (lus) på din bundkort hvor der står noget alla "cls cmos" eller noget i den stil .. ellers står det i din bundkorts manual .. den jumper skal flyttes fra ben 1&2 til 2&3 og tilbage igen .. så er din bios nulstillet ..

Der efter skal du prøve at sætte "Bios CacheAble" til False/Disable og hvis din installation stadig ikke kan køre så prøv at sætte den til True/Enable og se om den så kan ... som regel skal den stå i False/Disable ...

Ellers kan du bare skrive igen..

ell
Msn : xcc2@hotmail.com
Mail : Skov@xcc.dk

Det er også pænt træls, heldigvis har jeg en bærbar jeg kan skrive på mens jeg prøver mig frem på den anden. Så tilføjer dig nok i løbet af dagen, for har prøvet alt ovenstående og intet hjalp.

Hehe må indrømme jeg sad og kløede mig lidt i håret da jeg fandt min clear bios jumper, for ved første øjekast lignede det at den pr. default sad mellem 2-3. Men efter et par minutters undren så jeg at de som den eneste jumper havde vendt den om. :P Skulle ellers lige til at sige min computer var pænt sej ellers :D

Er der andre der måske har en ide til hvad jeg skal gøre? det underlige er at alt hardware virker perfekt i windows lige PT.

Nu har jeg også prøvet at fjerne mit lydkort og disable alt onboard så der kun var :

1 ramblok
gfxkortet
dvd-drevet
og min harddisk

slog endda diskettedrevet fra. Men stadig ingen respons fra installationen. Tror måske det er mit skodbundkort som ikke gider længere, det er et asRock et eller andet, til 340 kr for 2 år siden. Har haft mange problemer med det, så måske er det det som også forhindrer en reinstall nu. Sidste gang jeg køber et billigt bundkort.

Mvh

Dette har jeg prøvet før, det viste sig at være en død CPU.
Prøv at skaf en anden CPU der passer i dit socket, og prøv med den.

hehe du har sq nok ret :P for tiden er min processor100 grader varm uden ekstra køling. Og det gjorde den ikke sidste gang jeg fik den installeret. Sååh det er sq nok det.

100°C !! ... Hva er det for en CPU du har? :)

100°C !! ... Hva er det for en CPU du har? :)

Amd xp 2600+

Jeg troede bare det måske var min køler den var gal med, men kan egentlig ikke se hvad der skulle være galt med den. Har endda renset den. Jeg kørte med en temp på 70°C standard, men en dag begyndte min computer at tænde helt af og gjorde det i et stykke tid indtil jeg tænkte at kigge min temp ude i biosen, da jeg så den var 103°C varm i biossen, skyndte jeg mig at sætte en ekstra ventilator til.

:D rimeligt sygt synes jeg.

... jo deeeet :D
Iflg. http://www.amd.com/gb-uk/assets/content_type/DownloadableAssets/K7_Electrical_Specification_Rev_ENG.pdf skulle en 2600+ kunne klare op til 85°C, så mon ikke den er blevet lidt jammed af den voldsomme temperatur?
Så prøv at få fat i en CPU til test, som charlie påpeger.

Er du sikker på at din køler sidder ordenligt på? Eller kører den bare med 100RPM eller sådan noget? :)
En 2600+ burde ikke være så varm.

... jo deeeet :D
Iflg. http://www.amd.com/gb-uk/assets/content_type/DownloadableAssets/K7_Electrical_Specification_Rev_ENG.pdf skulle en 2600+ kunne klare op til 85°C, så mon ikke den er blevet lidt jammed af den voldsomme temperatur?
Så prøv at få fat i en CPU til test, som charlie påpeger.

Er du sikker på at din køler sidder ordenligt på? Eller kører den bare med 100RPM eller sådan noget? :)
En 2600+ burde ikke være så varm.

Monteringen er korrekt, det er jeg sikker på. Men fanspeeden ved jeg intet om desværre, men høre lyttebedømmelsen siger mig at den kører med samme fart som før. Er dog langt fra sikker. Jeg tror jeg vil prøve om jeg ikk kan få fat i en låne cpu som i snakker om.

Men det er da mærkeligt at den så har virker fint nok førhen?
Eller har den det egentlig? Kørte den meget ustabilt og sådan?

<< < 12 > >>
t