Hjælp til lille program!

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey..

Jeg har de sidste par dage søgt nettet op og ned for at finde hjælp til at lave et program eller finde en sourcecode jeg kunne blive klogere på. Så nu håber jeg at der er noget af jer derude der vil hjælpe mig på rette vej.

Jeg vil gerne have lavet et windows program som har nogle knapper, hver af disse knapper fører til et eller flere websites. Det er faktisk alt.

Programmet skal bruges til at være fri for spyware noget man skal vote på en toplist. Det er for frisætte de stakkels brugere for at for spam bare pga de vil vote og holde siten i live.

Jeres Dios

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
Hvis du har VC 6.0 er det nemt at lave det du efterlyser. Du starter med at oprette et MFC projekt. Dette projket laves således at der kun er en dialog boks i projeket.

På denne sættes en knap, og denne gives et navn ved at højre klikke på den og give den et navn. Når du vil lave noget der lavet et event doubelt klikker du på knappen og skriver kode i det vindue der kommer frem. Under den funktion der kommer frem.

Start evt. med afxMessageBox()
I VC kan du bruge Ctrl+Space til at få en liste med funktioner frem.

Nå du har lavet en dialogboks der kan give dig en besked nå du trykker på en knap, kan du starte på at lave din web-bowser.

Den er ok simpel at lave. Først tilføjer du en aktivx til din dialogboks. Heri vælger du microsoft bowser (husker ikke helt navnet). Til denne tilføjes en variabel. (Gøres ved at højreklikke på komponten i VC og vælge add member. Dette skal være en styre varibel).

Lad os sige den hedder m_page . Herved bruger du "m_page." til at styre bowseren. Efter du har fået det til at virke kan dette relativt oversættes til en anden type Windowsprogramering. Flere personer syntes ikke så godt om MFC, men det er valgfrit og simpelt.

HVis du gerne vil følge et eksempel, så se bogen "Visual C++ 6 In Record Time" ISBN 0-7821-2316-3

På side 469 skill 12 "Creating a Web Bowser"
Hvis programmet ikke behøver at være i C++, kan du anvende Multimedia Builder Mp3 (mmb). I dette program er der næsten ikke noget programmering og det er meget nemt. Nemere end C/C++ men ikke så hurtigt.

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

Hvilken kompiler bruger du?

Skal der være et fast antal knapper, i så fald hvor mange?

Hvis jeg finder et par ledige minutter i løbet af aftenen/natten kan jeg godt se om jeg kan strikke noget sammen.

Jeg bruger Dev-C++, hvis du har tid og lyst til at skrive koden for mig, vil jeg gerne jeg kan redigere i koden med antal knapper og og sider de henleder til... altså noget forståligt "//Denne function gør dette" noget. Hvis det kunne lade sig gøre vil det være super fedt.

Jeg bruger Dev-C++, hvis du har tid og lyst til at skrive koden for mig, vil jeg gerne jeg kan redigere i koden med antal knapper og og sider de henleder til... altså noget forståligt "//Denne function gør dette" noget. Hvis det kunne lade sig gøre vil det være super fedt.

Jeg prøver at lave et udkast senere.

Dev-Cpp er iøvrigt ikke en kompiler, det er en editor der (normalt) bruger en kompiler der hedder mingw.

Prøv denne:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng47.zip

For at rette i de sider der skal åbnes skal du:
1: Rette UrlList i main.cpp
2: Ændre teksten på knappen, hvilket gørs i ng47.rc

For at tilføje en knap skal du:
1: Tilføje en ID for knappen i ng47res.h, f.ex "#define IDC_BUTTON4 1013"
2: Tilføje knappen i ng47.rc
3: Tilføje Url'en i UrlList i main.cpp
4: Tilføje håndtering af eventen i DialogFunc i main.cpp

Prøv denne:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng47.zip

For at rette i de sider der skal åbnes skal du:
1: Rette UrlList i main.cpp
2: Ændre teksten på knappen, hvilket gørs i ng47.rc

For at tilføje en knap skal du:
1: Tilføje en ID for knappen i ng47res.h, f.ex "#define IDC_BUTTON4 1013"
2: Tilføje knappen i ng47.rc
3: Tilføje Url'en i UrlList i main.cpp
4: Tilføje håndtering af eventen i DialogFunc i main.cpp

Hmm okay jeg har prøvet at kompile filerne og køre programmet, det køre uden problemer.. men der skal sku endelig ikke noget, der kommer en boks et splitsekund også forsvinder den igen.. hvad går der galt?

EDIT: 1 time senere..

Nu har jeg siddet og rodet med det i lang tid.. programmet virker ganske simpelthen ikke.. Dev. filen indeholde også kun tomme filer text filer og det gider bare ikke virke..

[Redigeret d. 10/07-04 17:24:30 af Dios]

Hvad mener du med "skal sku endelig ikke noget"

Jeg tror at det er dev-cpp der er sær.

Prøv at lave et nyt project; File -> New -> Basic -> Windows app

Herefter afslutter du Dev-cpp og gemmer projectet og main.cpp

Derpå kopierer du main.cpp, ng47.rc og ng47res.h fra ng47.zip ind oven i det det project du lavede ovenfor, dvs overskriver main.cpp.

Så genåbner du det project du lavede ovenfor, og vælger Project -> Add to project, her væler du ng47.rc.

Så skulle du gerne kunne kompilere og køre.

Hvis det fejler laver jeg lige en lille makefil, det virker altid.

Hvad mener du med "skal sku endelig ikke noget"

Jeg tror at det er dev-cpp der er sær.

Prøv at lave et nyt project; File -> New -> Basic -> Windows app

Herefter afslutter du Dev-cpp og gemmer projectet og main.cpp

Derpå kopierer du main.cpp, ng47.rc og ng47res.h fra ng47.zip ind oven i det det project du lavede ovenfor, dvs overskriver main.cpp.

Så genåbner du det project du lavede ovenfor, og vælger Project -> Add to project, her væler du ng47.rc.

Så skulle du gerne kunne kompilere og køre.

Hvis det fejler laver jeg lige en lille makefil, det virker altid.

Sorry jeg kan ikke rigtigt få det til at virke.. får følgende fejl.. er muligvis mig der gør det forkert.

\\ng47.rc: linker input file unused since linking not done

Prøv at køre følgende tre kommanoder fra en dos-prompt:

g++ -c main.cpp
windres -i ng47.rc -I rc -o ng47.res -O coff
g++ main.o ng47.res -o ng47.exe

Så skulle den gerne bygge programmet (ng47.exe).

Hvilken version af dev-cpp bruger du?
Prøv at poste din .dev fil.

(Dev-Cpp ER mærkelig).

okay lortet gider ikke virke.. jeg har købt Microsoft Visual C++... måske er det nemmere der?

<< < 12 > >>
t