Hjælp

Tags:    diverse

I løbet af de sidste år har jeg mistet 2 harddisk på følgende måde:

Windows siger forsinket skrivning til drev, når jeg så trykker på drevet siger den jeg ikke kan læse den og harddisk forsvinder totalt inde i windows men kan stadig finde den ude i starten når den detecter harddiske

Nogen der har prøvet noget ligende eller ved hvad der jeg kan gøre for at finde dem der forsvant og forhindre at det sker igen?

Lige en anden ting nogen der har lavet eller kan lave eller bare kender navnet på et program der kan gøre følgende:

Har en harddisk fyldt med filer, så skal programmet tage alle filnavne og putte dem ind i et tekstprogram (word, notepad osv), så man har en liste over hvilke filer der er på harddisken?

Block

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan finde hele fil træet ved at køre en dosprompt, derefter gå til roden af drevet og skriv så "tree > drevindhold.txt" unden "" så skulle der gerne ligge en fil der hedder drevindhold.txt i roden af drevet med en liste over filer

Har en harddisk fyldt med filer, så skal programmet tage alle filnavne og putte dem ind i et tekstprogram (word, notepad osv), så man har en liste over hvilke filer der er på harddisken?

Block

Du kan jo altid bare gå ind i søg og lade være med at søge på noget. Så finder den jo alle filer.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Du kan finde hele fil træet ved at køre en dosprompt, derefter gå til roden af drevet og skriv så "tree > drevindhold.txt" unden "" så skulle der gerne ligge en fil der hedder drevindhold.txt i roden af drevet med en liste over filer

Jep, men man kan også brug /f for full filliste og /a for ascii tegn, gør det leter at læse i tekstfilen.

"tree /f /a >c:\\ drevindhold.txt" uden ""
så ligger der en fil på c: med navnet drevindhold.txt
Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

t